Nem érti a MÁV, miért kér adatokat az Állami Számvevőszék az állomásmegújítási programról

  • narancs.hu
  • 2025. január 21.

Belpol

Az állami vasúttársaság szerint a kérés meglepő és a pályázat jelenlegi fázisában nem is teljesíthető.

„Az Állami Számvevőszék (ÁSZ) – rendkívül szokatlan módon – az ajánlatkérés fázisában kért adatszolgáltatást a MÁV Zrt-től a nemrég meghirdetett állomásmegújítási programjával összefüggő tevékenységek ellenőrzése céljából” – írja keddi közleményében a MÁV.

A MÁV szerint a kérés meglepő és a pályázat jelenlegi fázisában nem is teljesíthető, hiszen a kért információk többsége csak a beérkezett ajánlatok értékelése, az azokra épülő koncepciók kidolgozása után állhat rendelkezésre.

„A vasúttársaság nem tudja és nem is akarja megelőlegezni egy folyamatban lévő pályázat majdani eredményét” – írják. Ugyanakkor a MÁV „a rendelkezésére álló adatok és információk hozzáférhetővé tételével természetesen együttműködésre törekszik az ÁSZ szakembereivel”. A közlemény emlékeztetett: az Építési és Közlekedési Minisztérium olyan befektetők, ingatlanfejlesztők jelentkezését várja, „akik az ingatlanok egy részének, korlátozott időre szóló, kereskedelmi célú hasznosításáért cserébe vállalják az adott állomásépület és környezetének megújítását”.

A jelentkezés határideje január vége, vagyis a pályázat első fázisa még le sem zárult, így a MÁV szerint az ÁSZ adatkérése „nehezen értelmezhető és nem is teljesíthető, hiszen a szervezet által 5 munkanapos határidővel bekért – azaz bőven a pályázat ajánlattételi szakaszának január 31-i határideje előtt várt – adatok érdemi része, fogalmilag még nem áll, és nem is állhat a vasúttársaság rendelkezésre”.

A 444.hu a MÁV közleményével kapcsolatban felidézte, hogy Vitézy Dávid korábban állomásmegújítási programmal kapcsolatban írta azt, hogy „gyorsan lezavart pályázattal 99 évre magánkézbe adná Lázár János és a MÁV a Nyugatit, a Délit, a Keletit és a Kelenföldet – illetve 89 hektáron a teljes környezetüket, fél budapesti városrésznyi területeket, bármiféle városfejlesztési vagy vasútfejlesztési előírás, garancia nélkül”.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk