Nem finanszírozza tovább az állam a Budapesti Tavaszi Fesztivált

  • narancs.hu
  • 2021. február 19.

Belpol

A kormány a döntést még csak meg sem indokolta.  A 40 éves, világhíressé vált programsorozat helyett saját fesztivált indít, új néven.

Megszűnik az eddig ismert Budapesti Tavaszi Fesztivál, ugyanis az Orbán-kormány nem újítja meg a fesztivál megrendezését célzó korábbi szerződését a fővárosi önkormányzattal - írja a Népszava.

A lapnak Gy. Németh Erzsébet kulturális ügyekért felelős főpolgármester-helyettes beszélt az ügyről, aki elmondta: az állam az idei évtől kivonul a fővárosi rendezvénysorozat finanszírozásából. A döntésről Káel Csaba, a MÜPA vezérigazgatója, a Budapesti Tavaszi Fesztivál (BTF) eddigi állam által felkért szervezője tájékoztatta a múlt héten a Városházán, ám a döntés okait nem közölte.

"Sajnálattal vettem tudomásul, hogy a kormány eldob egy negyven éve sikeres brand-et és a továbbiakban nem kíván együttműködni a Budapesti Tavaszi Fesztivál megrendezésében a fővárosi önkormányzattal" - mondta Gy. Németh.

Káel továbbá arról tájékoztatta a főpolgármester-helyettest, hogy a kormány arról döntött: a továbbiakban Kaél szervezi meg a kabinet által indítani kívánt új fővárosi tavaszi és őszi fesztivált. Az előbbit Bartók Tavasz Nemzetközi Művészeti Hetek, míg utóbbit Liszt Ferenc Ünnep Nemzetközi Kulturális Fesztivál néven. 

A két fesztiválra az idén összesen 1,75 milliárd forint állami támogatást kapnak, amelyből  1,1 milliárd jut a tavaszi fesztiválra.

A kormány döntésével lezárul egy turisztikai, városmarketing és kulturális szempontból is fontos együttműködés, amely eddig felül tudott emelkedni a napi politikai csatározásokon - írják.

Gy. Németh elmondta, hogy a döntés ellenére szeretnék megtartani a főváros által szervezett fesztivált is valamilyen formában, a márkanév ugyanis a  főváros tulajdona. A terv szerint a főként turistákat vonzó, elit kulturális esemény helyett egy fővárosiakhoz közelebb álló, a BTF első éveihez hasonlóm, a nagyközönség számára könnyebben befogadható programsorozatot szeretnének. Ha áprilisig nem oldják fel a korlátozásokat, akkor online programokkal számolnak.

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.