Nem közölte Kovács Zoltán válaszcikkét a Washington Post

  • narancs.hu
  • 2019. november 16.

Belpol

Pedig „Magyarországot tisztességtelen bírálatok érik”.

Nem volt hajlandó közölni Kovács Zoltán, nemzetközi kommunikációért felelős államtitkár pénteki írását a Washington Post (WP), amelyet válaszként küldött egy Magyarországot bíráló cikkre – szúrta ki a hvg.hu.

A kormányszóvívő cikkében felidézi, hogy a berlini fal leomlásának 30. évfordulójánra született WP-cikk azon fanyalfott, hogy a leomlást követő öröm naivitás volt, mert az „1930-as évek politikája még mindig dívik Kelet-Europában”. A szerző megvádolta Magyarországot azzal, hogy antiszemita, irredentista, rehabilitálja Horthy Miklóst, autoriter rendszert alakít ki és illiberális.

A válaszcikkében Kovács Zoltán többek azt írja, Magyarországot tisztességtelen bírálatok érik, holott az ország felülkerekedett a rendszerváltozás nehézségein, a 2008-as globális pénzügyi válságon, valamint visszaszorította a munkanélküliséget. Az antiszemitizmus vádját azzal igyekszik elhárítani, hogy Magyarországon a zsidó közösség olyan biztonságban él, amelyről csak „álmodozhatnak a berlini vagy párizsi testvéreik.”

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.