Megindult a forgalom a záhonyi határállomáson

  • narancs.hu
  • 2020. május 31.

Belpol

Jelenleg ez az egyetlen működő határátkelés Ukrajna felé.

Az ukrán fél nem tudja fogadni a bejövőket, így vasárnap délelőttől mindkét irányba szünetel az átléptetés a záhonyi határátkelőhelyen – közölte a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Rendőrség-főkapitányság a rendőrség honlapján.

Azt írták, amint az ukrán határőrség ismét képes lesz fogadni a forgalmat, a magyar határőrizeti szervek megnövelt létszámmal, teljes kapacitással tudják majd üzemeltetni az átkelőt.

A hatóság Határinfó oldalán vasárnap délben az olvasható, hogy a Magyarországról kifelé tartó személyforgalomban 16 óra a várakozási idő. Reggel nyolc órát kellett várakozniuk az Ukrajna felé tartó személyautók utasainak.

A magyar-ukrán határszakaszon a koronavírus-járvány miatt elrendelt korlátozások miatt jelenleg csak a záhonyi átkelő működne – de pillanatnyilag az sem.

A rendőrség azt javasolja, hogy az utazók elindulás előtt tájékozódjanak az aktuális várakozási időről a rendőrségi honlap Határinfó oldalán, valamint a Rendőrségi Útinformációs Rendszer (Rutin) mobil applikáció segítségével.

FRISSÍTÉS: Megindult a forgalom a záhonyi közúti határátkelőhelyen, ahol korábban az ukrán fél fogadóképtelensége miatt szünetelt az átlépés – közölte a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Rendőr-főkapitányság a police.hu oldalon vasárnap délután.

Azt írták: a ki- és a beléptetés már egyaránt zavartalan és folyamatos, a rendőrség növelt létszámmal és teljes kapacitással működteti a közúti határátkelőt. A záhonyi közúti határátkelőhelyen vasárnap 10 órától szünetelt az átléptetés, emiatt több mint 16 óra volt a várakozási idő a kilépő személyforgalomban.

MTI

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.