Bár úgy tudni, a BYD elgondolkozott azon a lehetőségen is, hogy a Szegedre tervezett gyárához Magyarországon gyártassa az akkumulátorokat is, végül úgy döntöttek a cég vezetői, hogy Kínából hozzák Szegedre az akkukat – értesült a Népszava.
A kínai cég jelenlegi terve szerint
az akkumulátorok részegységeit Szegeden fogják majd összerakni és ott teszik bele az elektromos autókba, de vegyipari tevékenység nem történik majd a magyarországi gyárban.
Állítólag
szóba került Békéscsaba, Orosháza, Kistelek és Hódmezővásárhely is, mint ahol akkugyárat építhetnének, de a magyar politikusok kezdettől fogva azt kommunikálták, hogy nem Magyarországon készülnek majd a BYD akkumulátorai. A lap úgy tudja,
azért így döntöttek a kínaiak, mert a grafitot, ami az akkumulátor egyik fontos alapanyaga, mindenképp ide kellene hozni Ázsiából, úgyhogy alig van különbség a költségekben, ha az alapanyagot szállítják ide vagy az elkészült akkumulátor-részegységeket, így viszont megspórolják az új akkugyár felépítésének költségeit.