Nem tervezik lezárni a Párisi udvar passzázsait, állítja a tulajdonos

  • narancs.hu
  • 2017. április 27.

Belpol

A luxusszálloda jövőre nyílna meg, de a passzázsok nem kerülnek magánkézbe.

Máris reagált a csütörtöki Magyar Narancsban megjelent cikkre a Párisi udvar tulajdonosa, állítja, hogy a passzázsokat nem zárják le, „a szálloda és a vendéglátóipari egységek megközelíthetőségének érdekében sem”.

A cég azt is állítja, hogy az átjárók nem kerülnek magántulajdonba, valamint visszautasítják a „jordán ház” megnevezést is. A Párizs Property Kft. közleményéről az Index számolt be.

Most kell még jól megnézni

Most kell még jól megnézni

Fotó: Róka László/MTI

Szerdán írt arról a magyarnarancs.hu, hogy a Rogán Antal vezette V. kerületi önkormányzat 2014-ben adta el a Ferenciek tere 10. szám alatt álló Párisi udvar műemlék épületet 2,1 milliárd forintért. A befektetők ötcsillagos luxusszállodát álmodtak a Ferenciek terére. A  luxusszálloda létesítését a kormány annyira fontosnak találta, hogy kiemelt beruházássá minősítette, az Eximbank pedig személyre szabott, 22 millió eurós (6,85 milliárd forint) hitelt adott a befektetőknek.

A Rogán-féle önkormányzat úgy adta el a Párisi udvar épületét az arab befektetőknek, hogy a Párisi udvar, a két átjáró, a Párisi passzázs és a Kígyó passzázs közcélú használatáról nincs szó a szerződésben, azaz azok az épülettel együtt a befektetők birtokába kerültek. Ennek korrigálására 2015 októberében egy újabb megállapodást kötött az V. kerületi önkormányzat a Párizs Propertyvel. Ennek értelmében a beruházó a Párisi udvart és passzázst közterület céljára átengedi, azaz továbbra is bárki számára használható lesz. A bárki által használhatóság azonban csak megkötésekkel együtt érvényes: a szálloda tulajdonosa a területet este 12 órán át zárva tarthatja, az átjárás azonban bármikor tovább korlátozható vagy kizárható, ráadásul a birtokunkba került szerződések alapján arra is lehetőség nyílik, hogy Budapest legszebb passzázsa magántulajdonba kerüljön.

Minderről bővebben a Magyar Narancs e heti számában olvashat.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.