Nem tetszik az olasz püspököknek a homofóbia elleni törvény

  • MTI/narancs.hu
  • 2020. június 10.

Belpol

A hagyományos családmodell támogatóit féltik.

Mély aggodalmát fejezte ki a baloldali olasz kormány által tervezett homofóbiaellenes törvény miatt az olasz püspöki kar (Cei), szerdai közleményük szerint a jogszabály a diszkrimináció szankcionálása helyett a hagyományos családmodell támogatóit sújthatja.

Az olasz püspöki kar úgy véli, a képviselőház igazságügyi bizottságában elfogadás előtt álló tervezetre nincs szükség, mivel a hatályos jogszabályok is megfelelő védelmet biztosítanak mindenfajta erőszak és üldözési forma megelőzésére és megfékezésére.

Kiemelték, a törvénytervezet veszélyes utat nyit, mert a "diszkrimináció szankcionálása helyett a jogos véleményalkotást sújtaná". Ezt mutatja a más országokban bevezetett homofóbiaellenes jogszabályok tapasztalata - írták.

Példaként említették, hogy a szóban forgó törvény értelmezése szerint az, aki úgy gondolja, hogy a családot egy apa és egy anya alkotja, mások véleményét sérti ezzel. A Cei a jogszabály helyett "komoly megelőzést" szorgalmazott az érintett személyeket érő bármilyen sértéssel vagy támadással szemben.

Francesca Businarolo, a parlamenti igazságügyi bizottság elnöke, az Öt Csillag Mozgalom (M5S) kormánypárt politikusa meglepetésnek nevezte az olasz püspöki kar közleményét. Úgy vélte, hogy ha a püspökök megfelelőnek tartják a jelenlegi jogi védelmet, akkor nincsenek tisztában a "diszkrimináció kemény valóságával".

A törvényjavaslatot benyújtó, demokrata párti (PD) Alessandro Zan hangsúlyozta, Olaszország az utolsók között van az LMBT, vagyis a leszbikusok, melegek, biszexuálisak és transzneműek társadalmi elismertségét illetően. Hozzátette, hogy a készülő törvény azoknak akar erősített védelmet nyújtani, akiket szexuális orientációjuk vagy nemi identitásuk miatt támadnak.

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.