Nem tudjuk meg, miért kell diplomata útlevél a Fidesz sörösének

  • narancs.hu
  • 2020. május 14.

Belpol

A Tiltott Csíki Sör kalandos életű gyártójával kapcsolatban hallgatásba burkolózik a külügy.

A 444 szúrta ki, hogy Bencsik János, a Jobbikból nemrég megpattant független országgyűlési képviselő rákérdezett a Parlamentben, miért is van diplomata útlevele a Fidesz-barát sörfőzőnek. A kérdésre a Külügyminisztérium parlamenti államtitkára, és egyben Szijjártó Péter jobbkeze, Magyar Levente csupán annyit válaszolt: „A diplomáciai útlevelekkel kapcsolatban a Külgazdasági és Külügyminisztérium minden esetben a törvényi előírásoknak megfelelően jár el.”

Múlt héten számoltunk be róla, hogy a kiváló fideszes kapcsolatokkal rendelkező Lénárd András, a Tiltott Csíki Sört gyártó székelyföldi cég vezetőjének egyik érdekeltsége 1,7 milliárd forintnyi magyar állami támogatást kap, hogy felépítsen egy „sörkorcsolya-gyárat” (bármit jelentsen is ez) Székelyföldön, a már meglévő sörgyára mellé.

De a Magyar Hang portréjából csupa csemege derült ki a sörgyártó kalandos életéről. Például az, hogy diplomata útlevelet is szerzett magának tavaly. Erre azért lehetett szüksége, mert 2001-ben elfogta az amerikai rendőrség, amikor három nőt próbált átcsempészni az amerikai-kanadai határon. Ekkor 50 ezer dolláros óvadék fejében engedte csak a bíróság, hogy szabadlábon védekezzen. A Fidesz-barát sörgyártó ezt követően elmenekült az amerikai igazságszolgáltatás elől. A lap ezen kívül említi azt is, hogy Lénárd lehetett a felbújtója egy betörésnek a Csíki Sör magyarországi cégének Bajcsy-Zsilinszky úti irodájában.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.