Nem tudta eldönteni az ügyészség, hogy van-e korrupció a CÖF 500 millióért forgatott filmje ügyében

  • narancs.hu
  • 2019. január 7.

Belpol

Ezért berendelték Vágó Gábort meghallgatásra.

A kormány házi „civiljei“, a Civil Összefogás Fórum mögött álló Civil Összefogás Közhasznú Alapítvány több mint félmilliárd forintot kapott az állami tulajdonú MVM Magyar Villamos Művek Zrt.-től. Az Átlátszó közadatigényléséből kiderült, hogy pontosan 508 milliót kapott a CÖF-CÖKA az állami cégtől.

Vágó Gábor még ősszel tett feljelentést az ügyben. Vágót ma berendelték a Gyorskocsi utcába, az ügyészség ugyanis nem tudta eldönteni, hogy van-e korrupció az ügyben, ezért feljelentés-kiegészítést rendelt el.

Vágó Gábor ma be is ment a Gyorskocsi utcába ezt megtenni. Vágó szerint a beengedő rendőr az átvizsgáláskor azzal fogadta, hogy nem kell félni, mert ez nem a Kádár-rendszer, hanem ez demokrácia. A díszletek mást sugalltak. A Gyorskocsi utca dohos omladozó falai inkább 1957-es korszellemet idézték, mintsem a 21. századot. A kihallgató szobában is csupán egy számítógép jelezte azt, hogy nem a Kádár-korban vagyunk – írta fb-posztjában Vágó.

"A kihallgatást azzal kezdtük, hogy megkérdeztem, mi végre vagyunk itt, hiszen több feljelentést tettem már korrupciós ügyekben, és mindet elutasították, most akkor eljátsszuk, hogy jogállamban élünk? Kedves hivatalos válasz után, miszerint az ügyészség nem tudott dönteni a nyomozás elindítása ügyében, belevágtunk az érdemi dolgokba."

Az LMP antikorrupciós szóvivője a bejegyzésben leírja, hogy korábban kért árajánlatot videóstól, így tudja, hogy egy ilyen videót 40-60 ezer, de legfeljebb 150 ezer forintból le lehet gyártani. A facebookon elérni egymillió embert 300-350 ezer forint. Így a CÖF-kisflimjét erősen túlárazottnak tartja. Utalt arra is, hogy az "MVM támogatás nem vesztette el közpénz jellegét, hogy a CÖF költötte el egy fidesz holdudvarhoz tartozó cégnél."

A videók a CÖF oldalán nem megoszthatóak, így a megrendelő érdekei is sérülnek, valamint a videók minősége szerinte kimeríti a vizuális környezetszennyezés kategóriáját.

Vágó Gábor mindenesetre nem tudja, hogy csak egymás idejét rabolták a meghallgatással, vagy "valamiféle oligarchák közötti háború egyik mellékhadszínterének vagyok a hasznos hülyéje".

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.