Nemzeti Színház: a balesetben a sérült is szerepet játszhatott

  • narancs.hu
  • 2024. július 10.

Belpol

Az intézmény tényleg azt gondolja, Horváth Lajos Ottó is felelős azért, ami történt. 

„Hangsúlyozni szeretnénk, hogy a peren kívüli megegyezésnek részünkről nem a kért kártérítési összeg képezi az akadályát, hanem az abban való megegyezés hiánya, és annak el nem ismerése, hogy a baleset bekövetkezéséért nem kizárólag a Színház tehető felelőssé, hanem abban maga a sérült Horváth Lajos Ottó is szerepet játszhatott” – olvasható a Nemzeti Színház szerdai közleményében, amely Horváth Lajos Ottó színművész szerda reggel közzé tett nyilatkozatára reagál.

A novemberben Szász Júliával együtt előadás közben megsérült színész azért fordult a nyilvánossághoz, mert azt tapasztalta, fals adatokat közölt Vidnyánszky Attila igazgató arról, hogy ők, a belset sérültjei milyen összegeket kaptak. 

Horváth Lajos Ottót a legjobban az bántja, hogy Vidnyánszky Attila őt is hibáztatja a baleset miatt, pedig ennek megítélése az igazságszolgáltatás feladata lenne. 

A színház Facebook-közleménye is tételesen sorolja, milyen összegeket kapott a két sérült színész, és előrebocsátja, ha „az elvi kérdésben” – vagyis hogy felelős-e a történtekért a sérült is – „sikerül közelítenünk az álláspontjainkat és ezt egy peren kívüli egyezségben is rögzíteni tudjuk, a Színház részéről nagyon közelinek látjuk a peren kívüli békés megegyezést”.

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.