Nemzeti Színház: a balesetben a sérült is szerepet játszhatott

  • narancs.hu
  • 2024. július 10.

Belpol

Az intézmény tényleg azt gondolja, Horváth Lajos Ottó is felelős azért, ami történt. 

„Hangsúlyozni szeretnénk, hogy a peren kívüli megegyezésnek részünkről nem a kért kártérítési összeg képezi az akadályát, hanem az abban való megegyezés hiánya, és annak el nem ismerése, hogy a baleset bekövetkezéséért nem kizárólag a Színház tehető felelőssé, hanem abban maga a sérült Horváth Lajos Ottó is szerepet játszhatott” – olvasható a Nemzeti Színház szerdai közleményében, amely Horváth Lajos Ottó színművész szerda reggel közzé tett nyilatkozatára reagál.

A novemberben Szász Júliával együtt előadás közben megsérült színész azért fordult a nyilvánossághoz, mert azt tapasztalta, fals adatokat közölt Vidnyánszky Attila igazgató arról, hogy ők, a belset sérültjei milyen összegeket kaptak. 

Horváth Lajos Ottót a legjobban az bántja, hogy Vidnyánszky Attila őt is hibáztatja a baleset miatt, pedig ennek megítélése az igazságszolgáltatás feladata lenne. 

A színház Facebook-közleménye is tételesen sorolja, milyen összegeket kapott a két sérült színész, és előrebocsátja, ha „az elvi kérdésben” – vagyis hogy felelős-e a történtekért a sérült is – „sikerül közelítenünk az álláspontjainkat és ezt egy peren kívüli egyezségben is rögzíteni tudjuk, a Színház részéről nagyon közelinek látjuk a peren kívüli békés megegyezést”.

 

Maradjanak velünk!


Mi a Magyar Narancsnál nem mondunk le az igazságról, nem mondunk le a tájékozódásról és a tájékoztatás jogáról. Nem mondunk le a szórakoztatásról és a szórakozásról sem. A szeretet helyét nem engedjük át a gyűlöletnek – a Narancs ezután is a jó emberek lapja lesz. Mi pedig még többet fogunk dolgozni azért, hogy ne vesszen el végleg a magyar igazság. S közben még szórakozzunk is egy kicsit.

Ön se mondjon le ezekről! Ne mondjon le a Magyar Narancsról!

Vásárolja, olvassa, terjessze, támogassa a lapot!

Figyelmébe ajánljuk

A gépben feszít az erő

  • - minek -

A kanadai performer-zenész-költő jó másfél évtizede olyan szereplője az elektronikus tánczene kísérletező vonulatának, aki sosem habozott reflektálni saját közegére és a rideg, technológia-központú világra.

A bogiság és a bogizmus

  • Forgách András

bogi – így, kisbetűvel. Ez a kiállítás címe. Titokzatos cím. Kire vonatkozik? Arra, akit a képek ábrázolnak, vagy aki a képeket készítette?

Az igazi fájdalom

Reziliencia – az eredetileg a fizikában, a fémek ellenállására használt kifejezés a pszichológia egyik sűrűn használt fogalmává vált a 20. század második felében.

Ezt kellett nézni

Lehet szeretni vagy sem – mi is megtettük már mindkettőt ezeken az oldalakon –, de nem nagyon lehet elvitatni Kadarkai Endrétől, hogy elképesztő szorgalommal és kitartással építi műsorvezetői pályáját.

Sohaország

Az európai civilizáció magasrendűségéről alkotott képet végleg a lövészárkok sarába taposó I. világháború utolsó évében járunk, az olasz fronton. Az Osztrák–Magyar Monarchia hadseregének egy katonája megszökik a századától, dezertál.

Hol nem volt Amerika

A mese akkor jó, ha minél inkább az olvasóról szól, és persze mindig kell bele főgonosz, akibe az elaludni képtelen néző a lappangó félelmeit projektálhatja, hogy a hős kardját kivonva leszámolhasson vele.

Kiágyazódás az autokráciából

  • Fleck Zoltán

Királyi út nincs. A sötét és büdös autokrá­ciából szűk, bizonytalan ösvények, apró lépé­sek vezetnek ki. Bármennyire is türelmetlenek vagyunk, meg kell becsülnünk ezeket; sok kis elmozdulás adhat lendületet a demokratikus fordulathoz.