Novák: Magyarország világelső a családok támogatásában amerikai partnerek szerint

  • Narancs.hu/MTI
  • 2019. március 15.

Belpol

Az államtitkár szerint csak úgy ájuldoznak az Egyesült Államokban a kormány családpolitikai törekvései láttán.

A Tegyük ismét naggyá a családokat címmel rendezett konferencián, amelyet a Kongresszusi Könyvtár dísztermében tartottak, Novák Katalin beszámolót tartott a magyar kormány családpolitikai intézkedéseiről és terveiről.

Arra a kérdésre, hogy mi az, ami a leginkább megfogta az amerikaiakat, Novák Katalin a legalább négy gyereket vállaló nők személyijövedelemadó-mentességét emelte ki. „Ezt itt, az Egyesült Államokban egyelőre ugyan el sem tudják képzelni, de nagyon előremutatónak tartják” - mondta az államtitkár.

Közölte: amerikai partnerei rendkívüli elismeréssel adóztak annak a magyar kormánydöntésnek, amely lehetővé teszi, hogy a családtámogatásokat már a magzati élet idején is igénybe lehessen venni. Az államtitkár elmondta: amerikai partnereiktől „rendre azt hallani”, hogy a magyar családpolitikai intézkedések sora olyan példa, amelyet nem egy tekintetben ők is szívesen követnének.

„Elmondták azt is, hogy Magyarország ugyan kicsi ország, kivált az Egyesült Államokból nézve, mégis képes volt arra, hogy világelső legyen a családok támogatásában” - mondta Novák Katalin. „Már most is rengetegen jelezték, hogy szeretnék folytatni velünk a közös munkát. Egyszerűen kíváncsiak, hogy a magyar családpolitika mitől sikeres” - fogalmazott.

Novák Katalin kiemelte: a „nemzetközi fórumokon és az ENSZ-ben is tervezzük, hogy összehangoljuk családpolitikára vonatkozó álláspontjainkat.” „Az ENSZ-ben is szükség van az összefogásra, arra, hogy a családi értékeket képviseljük akkor is, amikor ezek háttérbe szorulnak” - fűzte hozzá.

A magyar-amerikai családpolitikai együttműködés következő állomása az ősszel Budapesten megrendezendő demográfiai konferencia lesz, amelynek vendégei között ott lesznek az amerikai szakemberek és döntéshozók is. A washingtoni konferencián beszédet mondott Mercedes Schlapp, a Fehér Ház stratégiai kommunikációs igazgatója, Kathryn Talento, a Fehér Ház Belpolitikai Tanácsának munkatársa, Tony Perkins, a Családkutató Tanács elnöke, Susan Yoshihara, a Katolikus Családi és Emberi Jogi Intézet alelnöke és Gorka Sebestyén volt elnöki tanácsadó. (MTI)

Novák Katalin nem szereti a nőnapot

"Olyan hagyományokra emlékeztet, melyeket én annyira nem szeretek" - üzente a Facebookon. Személyesen nem szereti a nőnapot, mert szerinte nem csak egy nap van az évben, amikor lehet a nőkről beszélni és őket ünnepelni - mondja el Novák Katalin, család- és ifjúságügyért felelős államtitkár egy a közösségi oldalára feltett videóüzenetben.

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.

Metrón Debrecenbe

A kiadó az utószóban is rögzíti, Térey szerette volna egy kötetben megjelentetni a Papp Andrással közösen írt Kazamatákat (2006), az Asztalizenét (2007) és a Jeremiás, avagy az Isten hidegét (2008). A kötet címe Magyar trilógia lett volna, utalva arra, hogy a szerző a múlt, jelen, jövő tengely mentén összetartozónak érezte ezeket a drámákat, első drámaíró korszakának műveit. 

Pénzeső veri

  • SzSz

„Az ajtók fontosak” – hangzik el a film ars poeticája valahol a harmincadik perc környékén, majd rögtön egyéb, programadó idézetek következnek: néha a játék (azaz színészkedés) mutatja meg igazán, kik vagyunk; a telefonok bármikor beszarhatnak, és mindig legyen nálad GPS.

Az elfogadás

Az ember nem a haláltól fél, inkább a szenvedéstől; nem az élet végességétől, hanem az emberi minőség (képességek és készségek, de leginkább az öntudat) leépülésétől. Nincs annál sokkolóbb, nehezebben feldolgozható élmény, mint amikor az ember azt az ént, éntudatot veszíti el, amellyel korábban azonosult. 

Mozaik

Öt nő gyümölcsök, öt férfi színek nevét viseli, ám Áfonya, Barack, vagy éppen Fekete, Zöld és Vörös frappáns elnevezése mögött nem mindig bontakozik ki valódi, érvényes figura. Pedig a történetek, még ha töredékesek is, adnának alkalmat rá: szerelem, féltékenység, árulás és titkok mozgatják a szereplőket.