2015 és 2023 között összesen 1360 milliárd forint értékben kötöttek szerződést a Rogán-féle Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKOH) keretmegállapodásai alapján az állami szereplők kommunikációs és rendezvényszervezési feladatokra – írja saját gyűjtése alapján a G7. Több mint 2300 megkötött szerződés adatait vizsgálták.
Sokkoló, hogy az elmúlt években az NKOH keretszerződései alapján megkötött szerződések értéke a hazai kommunikációs iparág méretének közel felét érte el.
A 2015-2018-as 20-60 milliárd forintos érték gyorsan növekedni kezdett 2019 után, 2021-ben érte el csúcsát 335 milliárd forinttal. Ehhez képest 2022 a növekvő infláció ellenére 310, 2023 pedig 120 milliárd forintnyi tendert hozott.
Az elérhető adatokból azt lehet látni, hogy a megbízások java részét a Balásy Gyulához köthető vállalkozások, elsősorban a Lounge Design és a New Land Media nyerte el.
2015 és 2023 között a megkötött szerződések értékének 73 százaléka Balásy Gyula cégeihez köthető.
A kezdeti években ezek főként a Csetényi Csabához (Network 360 Kft., Affiliate Network Kft.), és Kuna Tiborhoz (Young and Partners Kft., Trinity Communications Kft.) köthető vállalkozások voltak nyertesek.
A lap azt is megnézte, mennyi „extraprofitot” termeltek azok a cégek, amik közbeszerzéseket nyertek, hiszen Magyar Péter a Partizánnak adott interjújában azt is érintette, hogy milyen visszaéléseket tapasztalt a Diákhitel Központ vezérigazgatójaként. A Balásy-cégek 2014 és 2023 között összesen 611 milliárd árbevétel mellett 67 milliárd forint adózott eredményt érték el. Ez összességében 11 százalékos profitrátának felel meg. A piacon a nyereségességi ráta 4,3 százalékponttal alacsonyabb, ami ebben az öt évben 25 milliárd forint különbséget jelent, tehát ennyivel volt magasabb a profit összege az iparági átlagnál.
Az NKOH közvetlenül a Rogán által vezetett minisztérium, a Miniszterelnöki Kabinetiroda alá tartozik. Elnöke Lenkei Mirtill, akit Rogán még a belvárosi kábeltévétől hozott át magával. A nő korábban bemondó is volt az állami tévében.