O1G-póló után plakáthackelés: Herczeg Zoltán divattervező akcióba lendült

  • narancs.hu
  • 2019. május 13.

Belpol

Az értelmiségiek gyávasága megbocsáthatatlan - állítja a divattervező, ismét akciózik.

Üzenjük Orbánnak: Állítsuk meg a KIvándorlást! Emígyen hackelte meg a Fidesz EP-választásra kiragasztott ragasztott plakátját – Üzenjük Brüsszelnek: Állítsa meg a bevándorlást! –  Budapesten. Herczeg Zoltán divattervező, aki az O1G polóival robbant be a köztudatba, de egy ideje más módon is bontogatja a NER-t.

A lázadó divattervezővel idén januárban készített interjút a Magyar Narancs. Ebben kifejtette az okokat is. "Ha a politikusok nem azon dolgoznak, hogy tisztességesen igazgassák a sorsunkat, ha a politikus egy geci, és lop, akkor valakinek kézbe kell vennie a dolgokat. Én is sokáig vártam, hogy jöjjön már valaki, aki reményt ad. Aztán rájöttem: lehet, hogy én vagyok az a valaki, akire várok? (...) Hiszem, hogy a mostani szörnyű állapotokért az elmúlt harminc év politikusai mind felelősek. Menjenek mind a picsába, és adják át a helyüket a szakembereknek!

Herczeg Zoltán: „Kánaánt lehetne itt csinálni"

O1G feliratú trikóitól indulva - a divatszakma hazai helyzetén, lehetőségein és a közéleti szerepvállalás szükségességén át - jutottunk el Jézus Krisztusig, ahonnan már csak egy ugrás volt Magyarország potenciálja, s benne az értelmiség szerepe és felelőssége. Magyar Narancs: Kezdjük a rövid idő alatt híressé vált O1G-s pólóiddal!

Herczeg ugyanott azt is mondta, hogy "a mai magyar közéletből elszállt a vér. Tétlenül nézi az értelmiség és a művészvilág is, ahogy szétrohad alattunk a haza, ahogy szétverik a jövőnket. Az EU-s pénzeket azért kaptuk, hogy felzárkózzunk a Nyugathoz, ám egy gonosz törpe és a haverjai ellopták a nagyját. És ha én kiállok, hogy figyelj már, törpe, nem kellene ezt, akkor még én vagyok lepisszegve. Még azok a művészek is az állami cégektől, azaz Orbántól kuncsorognak, és várják, hogy kistafírozzák őket, akik megélhetnének a rajongóikból is. Az értelmiség gyávasága megbocsáthatatlan."

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.

„Idő és hely hoz létre igazi közösséget”

A Freeszfe elnökeként teljesen az egyesület körüli teendők kötötték le Forgács Péter figyelmét, mostantól pedig a FREEDOM, az új otthonuk szellemiségének kialakítása a cél. Arról kérdeztük, mit terveznek az épülettel, mit jelent a szabadság, és egyáltalán, milyen iskola lesz itt.