Oktatási jogok biztosa: tavasszal nem digitális oktatás volt, sokkal inkább digitális dzsungelharc

  • narancs.hu
  • 2020. december 23.

Belpol

A túlélés volt a cél.

Miután tavasszal digitális munkarendre állt át a teljes magyar oktatás, egészen új jellegű panaszokkal keresték fel hivatalát – mondta az oktatási jogok biztosa a Népszavának. Aáry-Tamás Lajos szerint mindenkit felkészületlenül ért a helyzet, tavasszal hetekig káoszban fuldokoltak az iskolák a hirtelen elrendelt távtanítás miatt. 

„Az első időszakban leginkább a káosz miatt hívtak bennünket. A közoktatásban azt lehetett látni, hogy keresik, de nem mindig találják azokat a digitális felületeket, ahol egy iskola egységesen tudná működtetni a távoktatást. Gyakorlatilag tanáronként változott a platformok jellege, ami a diákok és a szülők számára is szinte követhetetlen volt.” A problémás esetek közül kiemelte például a Facebook szerepét: mert hiába gondolta úgy sok tanár, hogy a diákok többsége fent van a közösségi oldalon, ezért ott hozott létre osztálycsoportokat, elvileg 12 év alatt nem lehet regisztrálni.

Aáry-Tamás megjegyezte, „Az igazság az, hogy a digitális oktatásra az akkori körülmények között nem lehetett felkészülni. Azok a pedagógusok, akik mindenféle képzéseken részt vettek, azt tanulták, hogy a digitális technológiák hogyan segíthetik az iskolai oktatást. De az, hogy mindenki otthon van, teljesen más tészta. Ami tavasszal történt, az nem digitális oktatás volt, sokkal inkább egy digitális dzsungelharc, túlélés.”

Az oktatási jogok biztosa arra a kérdésre, hogy történt vagy történhetett-e olyan, hogy valakinek azért kell évet ismételni, mert nem voltak eszközei és emiatt nagyon lemaradt, azt válaszolta, tapasztalatai szerint ilyen nem történt. Közlése szerint az általános bukási arány jóval alacsonyabb volt 2020 végén, mint korábban.

(Népszava)

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.