Orbán Gáspár: Édesapám nagyon támogat, de majdnem mindenben van vele vitám

  • G. M.
  • 2019. március 1.

Belpol

A miniszterelnök fia szerint nem jó gyűlöletet szítani semmilyen népcsoport ellen.

Hosszú interjút adott a hvg.hu-nak Orbán Gáspár és Ember Illés, a Felház két alapítója. A beszélgetés annak kapcsán készült, hogy a keresztény mozgalom nemsokára átalakul.

Most az interjú legérdekesebb részeiből idézünk:

Orbán Gáspár: (...) azt látjuk, hogy Isten ehhez adott egy hitelességet, a Felház egy hívószóvá vált. Amit el szeretnénk kerülni, hogy ez egy branddé is váljon.

Ember Illés: Az elején, amikor még nem volt semmi infrastruktúra, meg támogatóink sem, akkor, amink volt, azt betettük a misszióba – én például anyukám kávéfőzőjét is elhoztam estéről estére, hogy tudjanak kávézni az önkénteseink, de természetesen volt, hogy pénzzel is beszálltunk a helyszínbérlésekbe.

Orbán Gáspár az édesapjáról: Szoktunk erről vitázni, de nekem egyébként magánszemélyként majdnem mindenben van vele vitám – egy ilyen személyiség vagyok. (...) Édesapám nagyon támogat, de (nevet) közben nem vagyok biztos benne, hogy annyira tudja, hogy mit csinálok – ez ugye nagyon más, mint hogy simán csak vallásos az ember. (...) Nekem úgy általában mindenben van vele vitám, ez egy ilyen apa-fiú viszony. Támogat engem, mint egy apa, de azért ez a radikalitás szerintem tud ijesztő lenni.

Orbán Gáspár: Annyit biztosan tudok mondani, hogy nem jó gyűlöletet szítani semmilyen népcsoport ellen. Magánszemélyként lehet, hogy van egy álláspont, amit felveszünk ebben is, de misszióként csak azt szeretnénk, ami adatott nekünk ebben.

Orbán Gáspár: Én hiszek abban, hogy Isten királyságának egy olyan dicsőséges korszaka következik, amely egy felemelkedést, egy olyan ébredést hoz Magyarországra – minden egyházi résztvevőt, gyülekezetet és magunkat is beleértve –, amiben az Ő valós szeretete fog megmutatkozni.

A teljes interjú itt olvasható.

Figyelmébe ajánljuk

Így néz ki most a Matolcsy-körhöz került, elhanyagolt, majd visszavett Marczibányi sportcentrum - FOTÓK

226 millió forintot követel a II. kerület attól a Matolcsy-körhöz került cégtől, ami egy vita következtében nem fejlesztette a kerület egykori ékességét, a Marczibányi téri sporttelepet. Itt régen pezsgő élet zajlott, mára leromlott, az önkormányzat most kezdi el a renoválást, miközben pert indított. Játszótér, kutyasétáltató, sétány, park és egy uszoda építése maradt el. 

A fejünkre nőttek

Két csodabogár elrabol egy cégvezért, mert meggyőződésük, hogy földönkívüli. Jórgosz Lánthimosz egy 2003-as koreai filmet remake-elt, az ő hősei azonban különc bolondok helyett tőrőlmetszett incelek, akiket azért megérteni is megpróbál.

Visszatér

  • - turcsányi -

Johnny Cashnek van egy ilyen című száma, az 1994-es American Recordings című albumán. Nem is az övé, egy Nick Lowe nevű zenészé, aki egy ideig Cash rokona volt – az ő eredeti változatát használta például a pilot vége főcíméhez a Maffiózók (The Sopranos).

Tökéletes egyenlőség

Egy viking törzsfőnökről szóló animált tanmesével indul a film, aki népe minden tagjának (beleértve önmagát is) levágatta a bal kezét (szolidaritásból, mivel a fia bal keze odalett az ellenségtől menekülve), így akarván megőrizni az egységet.

A rossz dolog

Kínálta magát a trauma jelenkori uralmáról szóló kritikai panaszáradat Eva Victor debütfilmje kapcsán. A film több elemzője kiemelte, hogy a Bocs, kicsim erőssége éppen abban rejlik, hogy ellenáll e narratív toposznak.

Perkusszív vérvonal

A cimbalom története valódi sikersztori: az 1870-es években a cseh származású, Budapesten letelepedett hangszergyáros, Schunda Vencel József megalkotta kora népszerű kocsmai hangszerének tökéletesített változatát, a pedálcimbalmot, 1906-ban pedig már a tízezredik (!) példányt szállították ki a Magyar utcai manufaktúrából.

Suttogó szó-képek

  • Dékei Krisztina

A 2016-tól Berlinben élő, de idén hazaköltöző művész viszonylag korán, 2012-ben megtalálta egyéni kézjegyének alapelemét, a pixelt (talán a legismertebb ilyen műve a 2014-es Akadémiai pénisz), majd az ezen alapuló színezést: interaktív alkotásai csak akkor váltak láthatóvá, ha a közönség kiszínezte a tényleges pixeleket.