„Orbán-interjú nélkül is kirúgtak volna” – Mészáros Antónia a Narancsban

Belpol

Az ATV műsorvezetőjével, aki Rónai Egonnal váltásban megkapta az Egyenes beszédet, a vitákkal járó adrenalinfröccsről, a smink szerepéről és Orbán kétértelmű jovialitásáról beszélgettünk. Részlet a friss Magyar Narancsból.

Magyar Narancs: A magyar nézőknek milyen elvárásai vannak egy közéleti műsort vezető női riporter felé?

Mészáros Antónia: Olykor a ruha, a frizura, a smink jobban foglalkoztatja a nézőket, mint az, amit egy női műsorvezető mond. Amikor először kerültem kamera elé, a szerkesztőm az adás előtt azt tanácsolta, hogy mindegy, mit mondasz, csak mutass jól. Nagyon felháborodtam magamban, mert egész nap azon dolgoztam, hogy mit fogok mondani, gyűjtöttem az információt, fogalmaztam a mondataimat, és azzal egyáltalán nem foglalkoztam, hogy legyen egy mutatós kabátom vagy elmenjek fodrászhoz. Pedig ez valóban fontos, ha nincs rendben, akkor el is vonhatja a figyelmet a tartalomról. A férfiaknak ilyen szempontból könnyebb dolguk van. De az is igaz, hogy vannak nézők, akik nehezebben fogadják el a kemény, határozott fellépést egy nőtől. Sokan azt várják el, hogy a nő legyen kedves és kellemes beszélgetőtárs.

MN: Volt olyan, hogy hátrányba került a pályán amiatt, hogy nő?

MA: Tudom, hogy sok nővel előfordul, de engem nem ért diszkrimináció.

MN: És olyan, hogy előny volt?

MA: Volt, ha nem is sokszor, és szerintem nem is Magyarországon. De például amikor az iraki háborúról tudósítottam a BBC-t, egyedüli brit újságíróként sikerült eltöltenem pár napot a hadsereg sivatagi főhadiszállásán, és elképzelhetőnek tartom, hogy ebben szerepet játszhatott a női mivoltom. A főparancsnok ismert volt arról, hogy nem kedveli az újságírókat, ezért nem is engedett oda senkit a pályatársaim közül. De amikor egy másik tiszttel forgattam, és közben találkoztam vele, annyira meglepődött, hogy egy marcona férfiakból álló stáb helyett egyetlen fiatal, mosolygós magyar lány képviseli a BBC-t, hogy kivételt tett velem és engedélyt adott arra, hogy ott töltsek pár napot a terepasztalok mellett, ahova befutottak az információk és megszülettek a döntések. Még arra is megkért, hogy lehetőleg minden eligazításán legyek ott. Ott is voltam, kamerával a kezemben, aludni se mertem, nehogy lemaradjak valamiről.

*

A csütörtöki Magyar Narancsban megjelenő interjúban szóba kerül az is, hogy a kommunikációs tréningen felkészített politikusok miért sokkal kedvesebbek egy női műsorvezetővel, mint egy férfival. Kiderül az is, 2010-ben miről beszéltek Orbán Viktorral negyven percig a stúdióban az emlékezetes köztévés miniszterelnöki interjú után, amit pár héttel később Mészáros Antónia távozása követett. A csevej során Orbán a lehető legbarátságosabb hangot ütötte meg, „és közben látványosan átnézett azokon, akik neki akartak éppen megfelelni”, mesélte a Narancsnak a műsorvezető, aki szerint az Orbán-interjú nélkül is kirúgták volna a köztévéből rövid időn belül.

Figyelmébe ajánljuk

„A harmincas-negyvenesek gyakran megkérdezik maguktól, hogy miért élünk még mindig itt”

Soltész Béla Osztatlan közös című második novelláskötetének szereplői átlagos emberek, akik a 2020-as évek rossz közhangulata ellenére, a polikrízis közepette próbálnak boldogulni. Generációs tapasztalatokról és az élet minden területére beférkőző politikáról is beszélgettünk a szerzővel, aki társadalomtudósként a migráció hatásait kutatja, dél-amerikai kalandjairól pedig útleírásaiban számolt be.

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.