Orbán megdicsérte Karácsonyt

  • narancs.hu
  • 2020. június 4.

Belpol

Ez a pillanat is eljött.

„Nagyra értékelem a főpolgármester döntését a fővárosi trianoni megemlékezés kezdeményezéséről” – reagálta Orbán Viktor a csütörtöki parlamenti ünnepi ülés után újságírói kérdésre válaszolva.

Az Index emlékeztet, Karácsony Gergely arra kérte a budapestieket, hogy „járuljanak hozzá maguk is, hogy egy percre álljon le a város a trianoni döntés századik évfordulóján, június 4-én, 16 óra 30 perckor. Egy percre meg fog állni a budapesti közösségi közlekedés, leállnak a metrók, a buszok, a villamosok, és arra kérek mindenkit, hogy egy rövidke percre álljunk meg mi is, mindannyian, a budapesti polgárok közössége. Álljon meg egy percre a közúti autós, biciklis és gyalogos közlekedés!”

Orbán szerint ez a helyes magatartás június 4-én, ugyanis Budapest a nemzet fővárosa, a trianoni békediktátum 100 éves évfordulójának az az üzenete, hogy bár politikai különbségek lehetnek közöttünk, mindanniyan ugyanahhoz a magyar nemzethez tartozunk.

Figyelmébe ajánljuk

A kis pénzrablás

  • - ts -

Gyakorlatilag másodpercre ugyanakkor járunk Németország történelmében, mint a Good bye, Lenin! hősei. Az ország még két részben van, de a fal már ledőlt, a tegnap még oly zord határőrök már csak az üstöküket vakargatják, s nézik, hogyan suhannak el a Barkasok.

Papírpapság

Tradíció és haladás – a művészetektől a politikáig évszázadok óta ez a kettő harcol egymással, miközben a békésebb időszakokban jinként és jangként egészíthetik ki a másikat.

Becsap

  • Kiss Annamária

Irtó hangosan, ajtócsapkodással és kiabálással kezdődik a Budaörsi Latinovits Színházban tíz éve színpadra állított, most pedig a Vígszínházra hangszerelt Liliomfi-előadás. Ifj. Vidnyánszky Attila rendezte, és Szigligeti Ede nyomán Vecsei H. Miklós írta a szövegkönyvet és a dalszövegeket.

Keserédes felelősség

A szülővé váló női művészek munkásságába rendszerint valamilyen módon beépül az anyaság témája. Ezt a műkritikusok és a kollégák rendszerint egyfajta kitérőnek tekintik, ami után a művész visszatérhet az „igazi” művészethez.