Óvónőképzésre szánták az uniós támogatást, Vajna Tímea barátnőjének is jutott belőle

  • narancs.hu
  • 2017. december 21.

Belpol

Uram-bátyám, barátom-barátnőm ország.

Vajna Tímea barátnőjének is jut az óvónőképzésre szánt uniós pénzből – jelentette ki szokásos korrupcióinfóján Hadházy Ákos, az LMP társelnöke, aki elmondta, hogy egy olyan uniós pályázatról volt szó, melyet a „társadalmi felzárkózási és integrációs köznevelési intézkedések támogatása” miatt írtak ki az Oktatási Hivatalnak (OH). Hadházy szerint, bár a pályázat eredeti célja a hátrányos helyzetű gyermekek felzárkóztatása lenne,

valójában csak arra jó, hogy Fidesz-közeli vállalkozókat gazdagítson.

Hadházy azt mondta, hogy az OH közbeszerzési eljárással bízta meg a rendezvényszervezéssel foglalkozó Budapest Party Service Kft.-t, illetve a vele párban dolgozó Sensation Event & Congress Kft.-t 88,6 millió forint értékben. Érdekesség, hogy e cégek korábban százmilliós összegben nyertek már megrendeléseket az Oktatási Hivataltól. A Sensationnek pedig Sárosi Mónika (Mona) a tulajdonosa, aki

Vajna Tímea barátnőjeként vált ismertté, augusztusig még közös céget is működtetett Andy Vajna nejével.

Sőt, a Magyar Nemzeti Filmalap idén Sárosi Kölcsönlakás című vígjátékának a forgatókönyvére adta a legmagasabb fejlesztési támogatást, összesen 10,5 millió forintot. Érdekesség, hogy a sztorit részletesen megíró 444.hu szerint Sárosinak nincs produceri végzettsége, pedig a szabályzat kimondja, hogy csak „megfelelő referenciával rendelkező producer” nyújthat be pályázatot, ehhez képest Sárosit az IMDb adatbázisa sem ismeri, pedig ott szinte az összes filmes szerepel. De Sárosi volt az is, aki négy éve személyesen szerződött Rogán Antal akkori V. kerületi polgármesterrel kommunikációs munkákra az Absolute Occasion Kft.-n keresztül.

false

 

Fotó: Instagram/timeavajna

A mostani projekt 550 óvoda gyermekeinek integrációját valósítaná meg, de Hadházy szerint csak hátráltatja az óvónőket. A programhoz kapcsolódóan sok millió forintért bérelnek ugyanis belvárosi ingatlant, kommunikációra és marketingre pedig 279 millió forintot fordítanak, rendezvényszervezésre 80 milliót, miközben az óvónők képzésére mindössze 79 milliót. Hadházy azt mondta, hogy az egyetlen támogatható elem, hogy kétmilliárd forint a részt vevő 1100 óvónő fizetéskiegészítését szolgálja.

(via Átlátszó, MTI)

Figyelmébe ajánljuk