Pálfi György szerint fekete listára tették a Káel Csaba-féle filmtámogatási rendszerben

  • narancs.hu
  • 2022. január 27.

Belpol

"Egzisztenciálisan ellehetetlenítenek" - állítja a filmrendező.

Pálfi György interjút adott a nyomtatott HVG-nek, amiből a hvg.hu közölt előzetest.

Pálfi azt állítja, hogy "feketelistán van a magyar filmtámogatási rendszerben, még kisebb munkákat sem engedik, hogy elvégezzen, egzisztenciálisan ellehetetlenítik."

A Taxidermia rendezője egymás mellé állítja a Vajna-korszakot és a jelenlegi, Káel Csaba nevével fémjelzett filmtámogatási rendszert, és megállapítja:  míg Andy Vajna filmügyi kormánybiztossága idején a döntő pozícióban lévőknek fontos volt fenntartani a látszatot, hogy nem politikai megfontolásból tolnak félre alkotókat,  de az, hogy teljesen eltöröljék néhányukat, még nem volt annyira evidens, mint most, a Káel-korszakban

Tavaly két izgalmas, kormányzati pénzből készülő projekt szakmai feladatait is szívesen elláttam volna. De mire megnyugtattam a lelkiismeretemet, hogy ez vállalható, ha a politika nem szól bele, addigra jött az ukáz, hogy én nem csinálhatom. Egzisztenciálisan ellehetetlenítenek.

- állítja Pálfi.

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért!

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők! De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.