Pintér a gyermekotthonokról: Azt kell nézni, milyen nevelés folyik, nem az állapotokat

  • narancs.hu
  • 2024. november 23.

Belpol

Magyar Péter pedig nem kapott „komplex nevelést” a miniszter szerint. 

Miután Magyar Péter beszámolt a miskolci gyermekvédelmi intézményben tapasztalt állapotokról, az RTL Klub megkérdezte Pintér Sándor belügyminisztert. „Legelőször arra gondolok, hogy azt kéne megnézni, milyen nevelés folyik egy ilyen intézményben” – mondta a miniszter.

Magyar egyébként a miskolci intézmény vizesblokkjáról posztolt képeket, melyekről azt írta, az engedélyezet 42 helyett 60 gyereket látnak el ott „elkötelezett, de súlyosan alulfizetett szakemberek”. Az otthonban 19 súlyosan traumatizált 3-7 éves korú gyerek él.  

 

Emlékezetes, hogy a Tisza Párt elnökét tüntetők és a kormánymédia várta, ezért a hátsó kijáraton akart volna távozni, de ezt nem tudta megoldani. Ez idő alatt két titokban készített felvételt is rögzítettek róla, hogy milyen feszült hangulatban beszélt a Szociális és Gyermekvédelmi Főigazgatóság vezetőjével, Cséplőné Gönczi Veronikával: ezt természetesen a propaganda és fideszes politikusok felhasználták a Magyar elleni lejáratás részeként. 

„Nagy valószínűséggel, ahogy ott a dolgozókkal meg a hölgyekkel bánt, nem azt mutatja, hogy ő egy ilyen komplex nevelést kapott. Ennyit szeretnék mondani” – mondta Pintér Sándor, utalva a miskolci esetre. Magyar Péter a televíziónak azt mondta, a kormány szégyene, amilyen állapotban vannak a gyermekotthonok, és a bemutatott vizesblokk felújítása 5 millió forintba kerül. Ezt ők megcsinálják. Magyar a nyírszőlősi intézménybe is elment volna, de az ígéretek ellenére végül nem jutott be.

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.