Rákay Philip Gryllus Dorkának is visszaszólt: én már csak az a maradi, mucsai, árvalányhajazós típus vagyok

  • narancs.hu
  • 2023. június 9.

Belpol

Meg fognak lepődni: nem lesz büszke Schilling Áprád és Sárosdi Lilla művészetére. 

„Sohasem leszek büszke Schilling és Sárosdi »művészetére«, ahogy a magyar emberek jó része is valószínűleg szekunder szégyent érez e furcsa házaspár produkciói kapcsán – már aki egyáltalán tudja, hogy ők a világon vannak...” – reagálta Gryllus Dorka csütörtöki videójára Rákay Philip kormánypárti infuenszer a közösségi oldalán. 

Hozzátette, hogy ő már csak „az a maradi, mucsai, árvalányhajazós típus vagyok, akinek a művészet, s a nagybetűs színház nyújtotta katarzis nem a színpadon pohárba vizeléssel kezdődik, s nem is azzal folytatódik – ahogy a Feketeország című, minden ízében alulmúlhatatlan, abnormális, hungarofób provokációban –, hogy Sárosdi Lilla gumikesztyűs kézzel nyúlkál színész kollégái fenekében, majd ujját szereplőtársai orrába dugdossa”. 

Nagy Ervin és Rákay Philip napokig üzengettek egymásnak, melybe később Gryllus Dorka is becsatlakozott. Az infuenszer azt sérelmezte, hogy Nagy szerint Párizsban már égne a város, ha a francia kormány úgy csuklóztatná a tanárokat, mint itthon a magyar kormány. 

„Dear Kálmán, Olyan kis harcias vagy a facebook biztonságos távolságában! Pedig pár nappal ezelőtt lett volna lehetőséged, hogy személyesen oszd meg velem a véleményedet, hiszen ott haladtál el mellettem a Haris közben. Akkor érdekes módon tovább vonultál, mint Gőgös Gúnár Gedeon. Úgy viselkedtél, mint az egyszeri csivava, aki a gazdi kezében veszettül csahol, ám mihelyt a flaszter valóságára kerül, ijedtében maga alá piszkít” – reagálta Nagy Ervin a saját oldalán, hozzátéve „hát persze, hogy nem érted, mi történik ezekkel a fiatalokkal és a tanáraikkal, mert a gyerekeid nyilván magániskolába járnak, vagy, ha nem akkor szólok, hogy épp most hozod őket a legkellemetlenebb helyzetbe”. 

Rákay nem hagyta szó nélkül Nagy Ervin üzenetét, ő is is visszaüzent. Egyebek mellett azt állította: Schilling Árpád nem tehetséges. Gryllus Dorka ezen a ponton szállt be a vitába, arra kérve Rákayt, legyen büszke Schilling Árpádra és feleségére, Sárosdi Lillára, akik külföldön foglalkoztatott művészek. Erre reagált most az infuenszer. 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.

„Legalább két generáció kell”

2023. október 7-i elrablása, majd másfél évvel későbbi kiszabadulása után Eli Sarabi Túsz című könyvében írta le az átélt megpróbáltatásokat. Most bátyja kíséretében a világot járja, hogy elmondja, mi segítette át a fogság napjain, milyen tapasztalatokat szerzett a fogva tartóiról, és hogyan hozott döntést arról, hogy nem szenvedéstörténet lesz mindez, hanem mentális küzdelem az életért.

A 11 cigánytörvény: így konzerválja a romák kirekesztését a jogrend

A szabad iskolaválasztás, a befagyasztott családi pótlék, a közmunka, a csok, a tankötelezettség csökkentése – papíron mind általános szabály, a gyakorlatban azonban osztályt és rasszt különít el. Ezek a rendelkezések nem a szó klasszikus értelmében „cigánytörvények”, hatásukban, működésükben, következményeikben mégis azok – írja Horváth Aladár.

„Hadd legyen már véleményem!”

Háromgyermekes anya, legidősebb lánya középsúlyos értelmi fogyatékos. Rendőr férjét, aki másodállásban is dolgozik, alig látja. Az állam magára hagyta őket – ahogyan a sorstársait is. Felszólalt Magyar Péter országjárása során, s a pártelnök segítséget ígért.