Reagált Bedő Dávid a svéd állampolgárságának „leleplezésére”

  • narancs.hu
  • 2023. október 5.

Belpol

A nagyszülei '56 után menekültek Svédországba. 

„A rasszista, listázó elődpárt köpönyegéből kibújt Mi Hazánknak üzenem és különösen Novák Elődnek, hogy kettős állampolgárként a magyar mellett svéd állampolgárságom is van. Ez sosem volt titok, ezért is beszéltem róla a Tranzit vitámon és ezért is említettem számtalanszor a múltban.

És hogyan lettem svéd állampolgár? Nagyszüleim 1956-ban egy olyan elnyomó, autoriter rendszer ellen harcoltak, amilyet Novák Előd is szíve szerint építene, ha hatalmon lenne.

A forradalom leverése után, félve a megtorlástól, pedig Svédországba menekültek. Svédország NATO-felvétele pedig magyar érdek” – fogalmazott közleményben Bedő Dávid, a Momentum országgyűlési képviselője, a párt frakcióvezető-helyettese. 

 
 Bedő Dávid, a Momentum képviselője napirend előtt felszólal az Országgyűlés rendkívüli plenáris ülésén 2022. július 12-én.
Fotó: MTI/Balogh Zoltán
 

A Mi Hazánk azzal vádolta meg Bedőt, hogy svéd állampolgársággal rendelkezik. Novák Előd „leleplező” közleményben azt állította, dokumentumokkal tudja bizonyítani az állítását, és kifogásolta, hogy ezt a momentumos politikus önéletrajzában csak az alapfokú svéd nyelvismeretét említi, illetve hogy az országgyűlési képviselő Svédország mellett szólalt fel. 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.