Rétvári: azért kapnak az egyházi intézmények több támogatást, mert csak
retvaribence_top_story_lead.jpg

Rétvári: azért kapnak az egyházi intézmények több támogatást, mert csak

  • narancs.hu
  • 2019. május 21.

Belpol

Amúgy meg Gyurcsány a hibás. Kikezdhetetlen logika.

Nagyot megy ma az Emberi Erőforrások Minisztériumánák (Emmi) parlamenti államtitkára. A Magyar Nemzetnek adott interjújában a migráció mellett arról is beszélt Rétvári Bence, hogy a „legharcosabb feministáknak is tapsikolniuk kellene, hogy szabadon választhatnak Magyarországon“.

Délután pedig kikerült a Parlament honlapjára Rétvári egy írásbeli válasza, melyben hasonló színvonalon nyilatkozik meg. Ungár Péter, az LMP képviselője arról érdeklődött Kásler Miklóstól, miért van az, hogy az állami intézményekhez képest az azonos feladatot ellátó, de egyházi fenntartású intézmények 76,2 százalékkal több állami támogatást kapnak. A politikus azt is szerette volna megtudni, mikor egységesíti a kormány a különböző fenntartású intézmények állami támogatását, és hogy mire számíthatnak a civil fenntartásban lévő intézmények.

A miniszter helyett Rétvári válaszolt, vagyis inkább készített egy válasznak nevezett szöveget. Az államtitkár ugyanis egyrészt idézi a törvényt, miszerint az egyházaknak járó kiegészítő támogatások alapja „a közszolgáltatásokban részesülők azon döntése, ahogyan az egyházi intézmények közszolgáltatásait igénybe veszik“. Rétvári azt írja, hogy először kiszámolják, mennyi pénzből működnek az állami és önkormányzati intézmények, és akkor annál többet adnak az egyháziaknak. A többiek meg pályázhatnak pluszforrásra a Nemzeti Együttműködési Alapnál.

Rétvári persze nem bírta ki, hogy gyurcsányozzon egyet teljesen indokolatlanul. Válaszát ugyanis ezekkel a sorokkal zárja:

„Bízom benne, hogy az LMP nem kíván ebben a kérdésben (is) Gyurcsány Ferenccel egy követ fújni, lévén a DK és egyes ellenzéki médiumok előszeretettel nyirbálnák meg az egyházi intézményeknél gondozott, ápolt, oktatott személyek utáni támogatást.“

Figyelmébe ajánljuk

Így néz ki most a Matolcsy-körhöz került, elhanyagolt, majd visszavett Marczibányi sportcentrum - FOTÓK

226 millió forintot követel a II. kerület attól a Matolcsy-körhöz került cégtől, ami egy vita következtében nem fejlesztette a kerület egykori ékességét, a Marczibányi téri sporttelepet. Itt régen pezsgő élet zajlott, mára leromlott, az önkormányzat most kezdi el a renoválást, miközben pert indított. Játszótér, kutyasétáltató, sétány, park és egy uszoda építése maradt el. 

A fejünkre nőttek

Két csodabogár elrabol egy cégvezért, mert meggyőződésük, hogy földönkívüli. Jórgosz Lánthimosz egy 2003-as koreai filmet remake-elt, az ő hősei azonban különc bolondok helyett tőrőlmetszett incelek, akiket azért megérteni is megpróbál.

Visszatér

  • - turcsányi -

Johnny Cashnek van egy ilyen című száma, az 1994-es American Recordings című albumán. Nem is az övé, egy Nick Lowe nevű zenészé, aki egy ideig Cash rokona volt – az ő eredeti változatát használta például a pilot vége főcíméhez a Maffiózók (The Sopranos).

Tökéletes egyenlőség

Egy viking törzsfőnökről szóló animált tanmesével indul a film, aki népe minden tagjának (beleértve önmagát is) levágatta a bal kezét (szolidaritásból, mivel a fia bal keze odalett az ellenségtől menekülve), így akarván megőrizni az egységet.

A rossz dolog

Kínálta magát a trauma jelenkori uralmáról szóló kritikai panaszáradat Eva Victor debütfilmje kapcsán. A film több elemzője kiemelte, hogy a Bocs, kicsim erőssége éppen abban rejlik, hogy ellenáll e narratív toposznak.

Perkusszív vérvonal

A cimbalom története valódi sikersztori: az 1870-es években a cseh származású, Budapesten letelepedett hangszergyáros, Schunda Vencel József megalkotta kora népszerű kocsmai hangszerének tökéletesített változatát, a pedálcimbalmot, 1906-ban pedig már a tízezredik (!) példányt szállították ki a Magyar utcai manufaktúrából.

Suttogó szó-képek

  • Dékei Krisztina

A 2016-tól Berlinben élő, de idén hazaköltöző művész viszonylag korán, 2012-ben megtalálta egyéni kézjegyének alapelemét, a pixelt (talán a legismertebb ilyen műve a 2014-es Akadémiai pénisz), majd az ezen alapuló színezést: interaktív alkotásai csak akkor váltak láthatóvá, ha a közönség kiszínezte a tényleges pixeleket.

Fejszék és haszonnövények

  • Molnár T. Eszter

A táncos székekből összetolt emelvényen lépked. A székek mozognak, csúsznak, dőlnek, billennek, a táncos óvatos, de hiába, végül így is legördül.