Rogánék 11 milliárdért konzultálhattak a nemzeti szuverenitásról

  • narancs.hu
  • 2024. március 19.

Belpol

Egy közbeszerzési értesítőben lettek fellelhetők a gyanús számok.

Egy bruttó 30 milliárdos szerződéscsomagra bukkant a Magyar Hang a Közbeszerzési Értesítő keddi számában, amit a Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetiroda alá tartozó Nemzeti Kommunikációs Hivatal kötött meg.

A szerződés szerint több mint húsz állami szervezet kommunikációs feladatait bízták Balásy Gyula különböző cégeire. A New Land Media és Lounge Design Kft. többek között rendőrség, a NAV és a Nemzeti Filmintézet számára is teljesít ügynökségi feladatokat.

A lap négy olyan részmegállapodást talált, amik alapján „az Európa és a választópolgárok jövőjét illetve életét kiemelten érintő” döntésekkel kapcsolatos feladatokat bíznak a cégcsoportra, értékük összesen bruttó 21 milliárd forint, ennek pedig egy jelentős részét tavaly november 10. és december 31. között kellett teljesíteni a Balásy-féle vállalatoknak, hozzávetőleg bruttó 10,9 milliárd forint értékben.

A Magyar Hang szerint, mivel épp ekkora zajlott nemzeti konzultáció a szuverenitásról, ezek a tételek feltehetően annak a kampánynak a költségeit fedezik. A megbízás szerint, a kreatív munkák mellett, országos és megyei lapokban, mozikban és közterületi reklámfelületeken kellett tolni a kormányzati üzeneteket. A két Balásy-cél az idei év végéig is kötött egy bruttó 10 milliárdos szerződést.

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.