Róna Péter, Vona Gábor elfogadta Deutsch Tamás vitafelhívását, Magyar Péter viszont nem

  • narancs.hu
  • 2024. április 8.

Belpol

Látszólag formálódik a vita, vannak jelentkezők. Egy biztos: sem Orbán, sem Gyurcsány nem áll ki Magyar Péterrel. 

Magyar Péter hármas élő vitára hívta Orbán Viktort és Gyurcsány Ferencet, ugyanis szerinte a „magyar emberek megérdemlik, hogy tisztán lássanak és úgy tudjanak dönteni a június 9-i választáson, hogy ismerik a három oldal vízióját Magyarország és a magyar emberek jövője kapcsán”. 

A DK jelezte, nyitott a vitára, de nem Gyurcsány Ferencet, hanem Dobrev Klárát, EP-listavezetőt delegálná, ugyanis a választás miatt vele lenne indokolt vitáznia Magyarnak. 

Időközben Deutsch Tamás EP-listavezető is posztolt a témában. „Május 3-án ér véget az európai parlamenti választásokon induló pártok listaállítása. Ezután minden háborúpárti és dollárbaloldali listavezetővel kész vagyok vitázni.

Diktafonnal és nadrágszíjjal is lehet jönni.

Ennyi” – írta, vagyis a Fidesz sem tántorodik el a vitától, de Orbán Viktor helyett Deutsch EP-listavezetőként vitázna. 

Magyar Péter a kommentszekcióban reagált a felvetésre, mint írta, a „drogos, közpénzfaló bohócokat se Budapesten se Brüsszelben nem veszik komolyan. Ezért aztán sem beszélgetni sem vitatkozni nem érdemes velük. Ennyi”. Tehát részéről nem játszik a Deutschal való vita ezek szerint.  

Bejegyzéséhez Vona Gábor, a Második Reformkor elnöke is reagált. Mint írta, „sem háborúpártiak, sem dollárbaloldaliak nem vagyunk, diktafont és nadrágszíjat sem viszünk, de ettől még nagy örömmel vitázunk a Fidesz listavezetőjével, hogy milyen lenne a józan EU-politika”. 

Csatlakozott Róna Péter, a Jobbik-Konzervatívok EP-listavezetője is, aki közösségi oldalán azt írta, „bár a jelzőket elutasítom, de a vitát fontosnak tartom és elfogadom! Hol és mikor?”

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.