Rongálásnak számít a FREE NAVALNY felirat Budapesten

  • narancs.hu
  • 2021. május 13.

Belpol

Szél Bernadették lemosható festékkel írták föl üzenetüket a Külügyminisztérium előtti járdára, szabálysértési ügy lett belőle.

Szabálysértési eljárás indult amiatt, hogy Széll Bernadett és Hadházy Ákos országgyűlési képviselő, valamint Fekete-Győr András , a Momentum elnöke Alekszej Navalnij orosz ellenzéki politikus szabadon bocsátását sürgető üzenetet írt áprilisban a magyar Külügyminisztérium előtti járdára – írja a 444.

Szél Bernadett a Facebookon tette közzé, hivatalos levelet kapott a történtek miatt:

Orbánék sokkot kaptak egy FREE NAVALNY felirattól. Levelet kaptam és az áll benne, hogy nyilván a Kedves Vezető...

Közzétette: Szél Bernadett – 2021. május 12., szerda

 

Tájékoztatom, hogy a Készenléti Rendőrség szabálysértési feljelentéssel élt ismeretlen személlyel szemben, tekintettel arra, hogy a rendelkezésre álló bizonyítékok alapján Ön, valamint Dr. Hadházy Ákos Ányos és Fekete György András 2021. április 21. napon 18 óra 35 perc körüli időben a Budapest, II. kerület,Bem József tér 5. szám alatt lévő Külügyminisztérium 1-es objektuma előtti járdára rózsaszín festék spray-el felírták a »#FREE NAVALNY” feliratot, mely cselekménnyel elkövették a szabálysértésekről, a szabálysértési eljárásról és a szabálysértési nyilvántartási rendszerről szóló 2012. évi II. törvény 177. § (1) bekezdés b) pontjába ütköző, és a szerint minősülő tulajdon elleni szándékos rongálás szabálysértését” – olvashatta. 

A képviselő a posztban megjegyezte, hogy nem Fekete György Andrásnak, hanem Fekete-Győr Andrásnak hívják ellenzéki politikustársát, és hogy szerinte a lemosható festékkel pingált felirat nem okoz kárt, tehát nem számíthat rongálásnak. 

Úgy gondolja, a magyar hatóságok meg akarják mutatni az orosz elnöknek, hogy megfelelő eréllyel lépnek föl az ellenzékiekkel szemben,  „kb. mint amikor a kínai főkommunista fogadásakor rendőr ugrott a tibeti zászlót lengető békésen véleményt nyilvánító emberre — se Free Tibet, se Free Navalny, ugye fiatal demokraták?!” – írta a képviselő.

 Leadkép: Szél Bernadett, Hadházy Ákos és Fekete-Győr András a minisztérium előtt. Forrás: Szél Bernadett Facebook-oldala

Figyelmébe ajánljuk

Magyar Péter szupersztár

Napok alatt tökéletesen összeállt a Tisza Párt által koordinált zarándokút, Magyar Péter speciális országjárás keretében gyalogol el Budapestről Nagyváradra. De miért nem a sajtószabadsággal foglalkozik? Elmondta.

Erőltetett párhuzamok

Mi lehetne alkalmasabb szimbóluma a női létezésnek, mint a haj? Úgy élettanilag (a másik nemre gyakorolt vonzereje a minden individuális szempontot megelőző fajfenntartást szolgálja), mint kulturálisan (a néphagyomány gazdag, még az életet szervező világképre vonatkozó szimbolikájától a jelenkori társadalmak meglehet partikuláris, de mindenképpen jelentéssel bíró ún. trendjeiig) vagy spirituálisan (minden tradíció megkülönböztetett jelentőséget tulajdonít a hajnak).

Prokrusztész-ágy

A francia-algériai rendező filmjének eredeti címe (L’air de la mer rend libre – a tengeri levegő szabaddá tesz) a középkori német jobbágyok ambícióinak szabad fordítása (Stadtluft macht frei – a városi levegő szabaddá tesz).

Felelős nélkül

  • - turcsányi -

Van az a némileg ásatag, s nem kicsit ostoba vicc, amely szerint az a mennyország, ahol angol a rendőr, olasz a szakács, francia a szerető, német a szerelő, svájci a szervező. A pokol meg az, ahol… és itt máshogy rendezik egymáshoz a fenti szerepeket és nemzetiségeket. Nos, ez a – színigaz történetet dramatizáló – négyrészes brit sorozat még ennyi viccelődést sem enged a nézőinek.

Mozgó falak

  • Molnár T. Eszter

Négy férfi üldöz egy nőt. Ha a hátak eltúlzott görbülete, az előrenyújtott kezek vonaglása nem lenne elég, a fejükre húzott piros papírcsákó félreérthetetlenül jelzi: ez őrület. Kétszer megkerülik a színpad közepén álló mobil falat, majd ahogy harmadszor is végigfutnak előtte, a nő megtorpan.

Mahler-liturgia

„Én valóban fejjel megyek a falnak, de legalább jókora lyukat ütök rajta” – mondta egy ízben Gustav Mahler, legalábbis a feminista brácsaművész, Natalie Bauer-Lechner emlékiratai szerint. Ez a konok, mániákus attitűd az egyik legnagyszabásúbb művében, a Feltámadás-szimfóniában is tetten érhető.