Schilling Árpád a Gothár-ügyről: A színháznak nem a lebukás a kockázat, hanem a bűnismétlés

  • narancs.hu
  • 2019. november 20.

Belpol

A rendezőt is tanította Gothár. Akit nem tartott tehetségesnek, azt porig alázta.

"Aki a színpadon fiatal színésznőket fogdos, és ezt rendezői módszernek nevezi, az aljas ember. Minden tiszteletem azoké a bátor kolléganőké, akik végre belátták, hogy ez nem mehet tovább, nem fertőzheti a légkört, nem szedhet újabb áldozatokat, valahogy meg kell állítani" - írja Schilling Árpád színházi rendező arra a hírre reagálva, hogy a Katona József Színház egy belső vizsgálat eredményeképp megszakította a munkakapcsolatát Gothár Péterrel.

"Tanított engem is az illető. Akit nem tartott tehetségesnek, azt porig alázta" - írja Schilling.

Facebook-posztját így zárja: "Újra felhívom az intézményvezetők figyelmét (politikai hovatartozás ebben a kérdésben irreleváns) arra, hogy nem a lebukás jelenti a kockázatot a színház számára, hanem a bűnismétlés! Ne a nézőszámot méricskéljétek, hanem a lelkiismeretet! Hajrá!"

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.