Szél Bernadett szerint politikai öngyilkosság, amit az LMP művel
szel-bernadett1810_top_story_lead.jpg

Szél Bernadett szerint politikai öngyilkosság, amit az LMP művel

  • 2018. szeptember 19.

Belpol

Az LMP lemondott társelnöke másodrendű párttagnak tartja magát, és rossz véleménnyel van pártjáról.

Szél Bernadett az ATV vendége volt, ahol főleg a Sargentini-jelentésről beszélt, de szóba került az LMP-Jobbik közeledése is.

false

 

Fotó: Sióréti Gábor

A Sargentini jelentésről Szél azt mondta, az abban leírtak igazak, sőt talán még rosszabb is a valós helyzet, mint ami a jelentésben áll. Az LMP úgy döntött nem szavazza meg a jelentést, erről Szél azt mondta: „ha az LMP-t én vezetném - könnyebb az LMP-t megpuccsolni, mint vezetni - akkor valószínűleg küzdelmesebb lett volna ennek az álláspontnak az elfogadása”. A döntés kapcsán megjegyezte, „olyan dolgokat megenged az LMP, ami a politikai öngyilkosság kategóriájába tartozik”. Azt is hozzátette, hogy neki nincs befolyása a párt irányítására: „nem vagyok az LMP vezetője, egy lefokozott tag vagyok, párttagként is másodrendű, még szavazati jogom sincs”.

Az LMP és Jobbik egyre nyilvánvalóbb közeledéséről azt mondta: önmagában nem probléma, ha a pártok közelednek egymáshoz, de a kompromisszum és a konszenzus nagyon fontos, és a két pártnak meg kell ismerni egymást.

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.