Szél: kiderült, kamu volt a felhatalmazási törvény fideszes indoklása

  • narancs.hu
  • 2020. május 8.

Belpol

A kormánypártok arra hivatkoztak, a parlament munkáját akadályozhatja a járvány. De az akadályok elhárítására vonatkozó javaslatot nem szavazták meg.

"Kamu volt a Fidesz felhatalmazási törvény mellett szóló legfőbb érve, a parlament akadályoztatására való hivatkozás" - közölte Szél Bernadett független országgyűlési képviselő pénteken.

Szél arra utalt, hogy ő beterjesztett egy olyan javaslatot, amely az alaptörvényt is módosította volna azzal a céllal, hogy a képviselők otthonról is dolgozhassanak, ne kelljen összeülni - s ezzel az egészségüket kockáztatni a pandémia idején - a Kossuth téri épületben. Pontosabban a tervezet lehetővé tette volna a virtuális jelenléttel járó elektronikus ülésezést és távszavazást, ám ezt a Fidesz leszavazta.

A felhatalmazási törvény indokaiként Orbán Viktor márciusban a következőképpen fogalmazott: „A becslések persze eltérnek egymástól, de szeretném jelezni, hogy önök, mi, mindannyian, együtt, kilencven nap múlva sokkal rosszabb állapotban leszünk, mint most vagyunk”. Azaz nem zárta ki, hogy a parlament nem lesz képes összeülni, nem lesz meg a határozathozatalhoz szükséges jelenlét, így nem tudja majd a Ház megszavazni a veszélyhelyzetben született rendkívüli rendeletek 15 naponkénti meghosszabbítását.

Hogy Szél milyen javaslatot terjesztett be és ezt milyen indokkal utasította el a Fidesz, itt olvashat részletesebben:

Lett volna megoldás a felhatalmazási törvény kiküszöbölésére?

Miért nem ment bele a Fidesz abba, hogy a 21. században a képviselők digitálisan, otthonról szavazzanak? Ez a megoldás technikailag kivitelezhető lett volna, ám néhány buktatója mégiscsak van. "Én végig azt mondtam, működjön teljes értékűen a Ház a krízis alatt is - hiszen még háborúban is működött a parlament -, a járványra tekintettel azonban digitálisan.

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.