Szijjártó elismerte, találkozott volna Orbánnal Petro Porosenko

  • narancs.hu
  • 2023. december 4.

Belpol

De szerinte nincs ebben semmi különös. Azt viszont nem árulta el, mi lett volna a találkozó témája.

Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter az Országgyűlés külügyi bizottságának hétfői éves meghallgatása után újságírói kérdésre elismerte, hogy

Petro Porosenko volt ukrán elnök Orbán Viktorral találkozott volna, ha kiengedik Ukrajnából,

amit az Ukrán Biztonsági Szolgálat (SZBU) azért akadályozott meg, mert szerintük egy ilyen egyeztetés az orosz titkosszolgálat eszköze lett volna Ukrajna ellenírja a 444.hu.

A külügyminiszter szerint "a miniszterelnök úr minden hivatalban lévő meg hivatalban volt kollégáját szokta fogadni, hogy ha ilyen megkeresés érkezik", ennek nem akartak gátat szabni most sem, azt pedig, hogy "az ukránok milyen belpolitikai leszámolási műveletekben vannak, nem a mi dolgunk, nem is vagyunk kíváncsiak rá, nem akarunk vele foglalkozni".

Arra a kérdésre, mi lett volna a találkozó témája, Szijjártó Péter nem válaszolt.

Hasonló értelmezést tett Kovács Zoltán nemzetközi kommunikációért és kapcsolatokért felelős államtitkár szombaton, aki az SZBU közleményére reagálva azt írta: "Magyarország nem kíván asszisztálni Zelenszkij elnök belső politikai leszámolásaihoz!"

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.