Születni tudni kell: Mészáros Lőrinc öccse is nagyot kaszál a NER-ben

  • narancs.hu
  • 2020. január 2.

Belpol

Orbán kebelbarátjának tesója is gyorsan gazdagodik.

Az immár dollárban is milliárdos Mészáros Lőrinc öccse, Mészáros János tavaly májusban vásárolta meg a mérnöki tevékenységben és  műszaki tanácsadásban utazó Adept Enviro Kft-t, és – milyen az élet! – a cég máris behúzott egy 260,6 millió forintos közbeszerzést az Országos Vízügyi Főigazgatóságtól – írja a 24.hu.

false

De ez csak aprópénz, mert a lap számításai szerint Mészáros János cégei tavaly nem kevesebb mint 7 milliárd 757 millió forint állami megbízást nyertek el. És akkor az még nem is lett számszerűsítve, hogy mennyit tettek zsebre a kisebbik Mészáros érdekeltségei alvállakozóként, illetve a közbeszerzési értékhatárt el nem érő munkákból.

A lap megjegyzi: a kisebbik Mészáros-testvér további nagy dobásokra készülhet, erre utal az is, hogy az Adept Enviro ügyvezetőjének a Közgép korábbi hulladékgazdálkodási és kármentesítési igazgatóját, Sinka Tibort igazolták le.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.