„A külföldről finanszírozott politikai nyomásgyakorló szervezetek ennek az összegnek a többszörösét költik el, hogy a saját gazdasági és politikai érdekeiknek megfelelően manipulálják a magyar közvéleményt” – válaszolta a Szuverenitásvédelmi Hivatal a Telex kérdéseire, amikben arról érdeklődtek, miért szerződött a hivatal Balásy Gyula cégeivel, a New Land Mediával és a Lounge Designnal több mint 1 milliárd forint értékben.
A lap emlékeztet, a szerződésről Hadházy Ákos parlamenti képviselő posztolt először a Facebookon, és megjegyezte, a dokumentum legérdekesebb része, hogy bár szerződést a felek október 11-én írták alá és 2025. február 28-ig érvényes, ebben a szűk 5 hónapban tervezik kiszórni a több mint 1 milliárd forintot, lényegében reklámköltésekre. Az összeg 80 százaléka (ami még mindig több, mint 1 milliárd) egyebek mellett olyan célokra használható fel, mint film- és rádióreklám gyártása, televíziótechnika, reklámajándékok és ruházat gyártása, marketing és dekorációs elemek gyártása, PR-ügynökségi feladatok, rendezvénytechnika, rendezvénykellékek, rendezvénydekoráció, catering, programlehetőségek, foglalkozások, fellépők.
A lap kérdéseire Szolomájer Balázs sajtófőnök válaszolt: a Szuverenitásvédelmi Hivatalnál „a külföldről finanszírozott politikai nyomásgyakorló szervezetek” ennél sokkal többet költenek. Emellett úgy gondolják: „A magyar embereknek joguk van tudni, hogy a politikai nyomásgyakorló szervezetek milyen forrásokból és kinek a megbízásából hajtják végre dezinformációs kampányaikat és politikai nyomásgyakorlási tevékenységüket. A Szuverenitásvédelmi Hivatal (SZH) mindent meg fog tenni annak érdekében, hogy minél több magyar választó megismerhesse a nemzeti szuverenitást sértő vagy veszélyeztető szervezetek tevékenységét és megbízóikat.”