Szuverenitásvédelmi Hivatal: a külföldről finanszírozott politikai nyomásgyakorló szervezetek náluk sokkal többet költenek

  • narancs.hu
  • 2024. november 9.

Belpol

Mint kiderült, több mint egymilliárdért szerződött a szerv kommunikációs célokra. 

„A külföldről finanszírozott politikai nyomásgyakorló szervezetek ennek az összegnek a többszörösét költik el, hogy a saját gazdasági és politikai érdekeiknek megfelelően manipulálják a magyar közvéleményt” – válaszolta a Szuverenitásvédelmi Hivatal a Telex kérdéseire, amikben arról érdeklődtek, miért szerződött a hivatal Balásy Gyula cégeivel, a New Land Mediával és a Lounge Designnal több mint 1 milliárd forint értékben.

A lap emlékeztet, a szerződésről Hadházy Ákos parlamenti képviselő posztolt először a Facebookon, és megjegyezte, a dokumentum legérdekesebb része, hogy bár szerződést a felek október 11-én írták alá és 2025. február 28-ig érvényes, ebben a szűk 5 hónapban tervezik kiszórni a több mint 1 milliárd forintot, lényegében reklámköltésekre. Az összeg 80 százaléka (ami még mindig több, mint 1 milliárd) egyebek mellett olyan célokra használható fel, mint film- és rádióreklám gyártása, televíziótechnika, reklámajándékok és ruházat gyártása, marketing és dekorációs elemek gyártása, PR-ügynökségi feladatok, rendezvénytechnika, rendezvénykellékek, rendezvénydekoráció, catering, programlehetőségek, foglalkozások, fellépők.

A lap kérdéseire Szolomájer Balázs sajtófőnök válaszolt: a Szuverenitásvédelmi Hivatalnál „a külföldről finanszírozott politikai nyomásgyakorló szervezetek” ennél sokkal többet költenek. Emellett úgy gondolják: „A magyar embereknek joguk van tudni, hogy a politikai nyomásgyakorló szervezetek milyen forrásokból és kinek a megbízásából hajtják végre dezinformációs kampányaikat és politikai nyomásgyakorlási tevékenységüket. A Szuverenitásvédelmi Hivatal (SZH) mindent meg fog tenni annak érdekében, hogy minél több magyar választó megismerhesse a nemzeti szuverenitást sértő vagy veszélyeztető szervezetek tevékenységét és megbízóikat.”

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.