Szuverenitásvédelmi Hivatal: a külföldről finanszírozott politikai nyomásgyakorló szervezetek náluk sokkal többet költenek

  • narancs.hu
  • 2024. november 9.

Belpol

Mint kiderült, több mint egymilliárdért szerződött a szerv kommunikációs célokra. 

„A külföldről finanszírozott politikai nyomásgyakorló szervezetek ennek az összegnek a többszörösét költik el, hogy a saját gazdasági és politikai érdekeiknek megfelelően manipulálják a magyar közvéleményt” – válaszolta a Szuverenitásvédelmi Hivatal a Telex kérdéseire, amikben arról érdeklődtek, miért szerződött a hivatal Balásy Gyula cégeivel, a New Land Mediával és a Lounge Designnal több mint 1 milliárd forint értékben.

A lap emlékeztet, a szerződésről Hadházy Ákos parlamenti képviselő posztolt először a Facebookon, és megjegyezte, a dokumentum legérdekesebb része, hogy bár szerződést a felek október 11-én írták alá és 2025. február 28-ig érvényes, ebben a szűk 5 hónapban tervezik kiszórni a több mint 1 milliárd forintot, lényegében reklámköltésekre. Az összeg 80 százaléka (ami még mindig több, mint 1 milliárd) egyebek mellett olyan célokra használható fel, mint film- és rádióreklám gyártása, televíziótechnika, reklámajándékok és ruházat gyártása, marketing és dekorációs elemek gyártása, PR-ügynökségi feladatok, rendezvénytechnika, rendezvénykellékek, rendezvénydekoráció, catering, programlehetőségek, foglalkozások, fellépők.

A lap kérdéseire Szolomájer Balázs sajtófőnök válaszolt: a Szuverenitásvédelmi Hivatalnál „a külföldről finanszírozott politikai nyomásgyakorló szervezetek” ennél sokkal többet költenek. Emellett úgy gondolják: „A magyar embereknek joguk van tudni, hogy a politikai nyomásgyakorló szervezetek milyen forrásokból és kinek a megbízásából hajtják végre dezinformációs kampányaikat és politikai nyomásgyakorlási tevékenységüket. A Szuverenitásvédelmi Hivatal (SZH) mindent meg fog tenni annak érdekében, hogy minél több magyar választó megismerhesse a nemzeti szuverenitást sértő vagy veszélyeztető szervezetek tevékenységét és megbízóikat.”

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyos valóságot arról, hogy nem, a nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésen.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

„A magyarok az internetre menekülnek a valóság elől”

  • Artner Sisso
Szokolai Róbert korábban ifjúsági szakszervezeti vezető volt, jelenleg az Eötvös10 Művelődési Ház kommunikációs vezetője. Arról kérdeztük, milyen lehetőségei vannak a fiataloknak ma Magyarországon, kire és mire számíthatnak, valamint hogyan használják az internetet, a közösségi médiát, és mire mennek vele.

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.