Tamás Gáspár Miklós elemez: „Ezek színtiszta HÜLYESÉGEK!”

  • narancs.hu
  • 2017. július 6.

Belpol

A filozófus elárulta azt is, ki nevet a végén. Gyorselemzés a mocskos kormánypropaganda mozgatórugóiról.

Matrózpólóban és nadrágtartóban beszélgetett Kálmán Olgával a filozófus, aki egy ponton feltette magának a kérdést: miért támadják az emberi jogvédő csoportokat ebben a rettenetesen sötét reakciós korszakban, amiben élünk?

Van válasza is természetesen. Azért, mert a jogvédők a népszerűtlen, gyenge csoportokat védik. „Mindazokat, akikkel szemben rossz lelkiismeretünk lehet.”

És akkor jön a kormány, és azt mondja, hogy nem kell, hogy rossz lelkiismeretünk legyen, mert a problémákat igazából rosszindulatú összeesküvők generálják. Pont így működött ez az ókorban is.

Ehhez azt kell állítani, hogy a jogvédők igazából nem is önzetlenek és nem is nagylelkűek, hanem valakinek a bábjai. Mindehhez azt sem kell tudni, hogy kicsoda Soros György.

Orbán megmondta, maffiahálózat módjára szerveződő csoportok ezek, már csak azért sem lehetnek önzetlenek.

Na, ezen a ponton TGM sem bírta tovább cérnával, és kimondta helyettünk is a lényeget.

És a parádés gyorselemzés végén leleplezte, ki nevet a végén. Na, ki?

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.