Tíz évig titkosan kezelik a sztrádakoncesszió terveit

  • narancs.hu
  • 2021. június 30.

Belpol

Úgy érzik, a közvéleménynek nem kell tudnia arról, mi alapján akarják 35 évre magánkézbe adni az autópálya-bizniszt.

Piaci szereplőknek 35 évre adná át  koncessziós eljárásbana magyar kormány a hazai autópálya-hálózat üzemeltetését és építésének finanszírozási terhét, az erről szóló tenderre jövő hétfőig jelentkezhetnek az érdeklődők.

A kormányzat, pontosabban Rogán Antal egy háttérbeszélgetésen állítólagos forráshiánnyal magyarázta a tervet, és azzal, hogy az EU nem ad pénzt autópálya-épításre. A Népszava azonban hozzáteszi, hogy ez valójában nem igaz: lehetne EU-s forrásokhoz jutni, csak éppen ehhez több környezetvédelmi előírásnak kellene megfelelni.

A sztrádák magánkézbe adásánakrészleteiről a Transparency International (TI) próbált adatokat szerezni, adatigénylésük azonban visszapattan azt  NKI-ról. (Azt szerették volna tudni, milyen számításokkal indokolható, hogy ilyen hosszú időre, 35 évre írnák ki a koncessziós szerződést, illetve, hogy ez az időtáv megfelel-e az uniós irányelveknek).

A Transparency adatigénylését azonban elutasította a hivatal, mégpedig arra hivatkozva, hogy az döntés-előkészítő anyag, s emiatt szerintük 10 évig nem nyilvános.  A TI fontolgatja, hogy az adatigénylésnek bírósági úton szerezzenek érvényt.

Kedves Olvasónk!

Üdvözöljük a Magyar Narancs híroldalán.

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők. De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

 

Figyelmébe ajánljuk