Piaci szereplőknek 35 évre adná át koncessziós eljárásbana magyar kormány a hazai autópálya-hálózat üzemeltetését és építésének finanszírozási terhét, az erről szóló tenderre jövő hétfőig jelentkezhetnek az érdeklődők.
A kormányzat, pontosabban Rogán Antal egy háttérbeszélgetésen állítólagos forráshiánnyal magyarázta a tervet, és azzal, hogy az EU nem ad pénzt autópálya-épításre. A Népszava azonban hozzáteszi, hogy ez valójában nem igaz: lehetne EU-s forrásokhoz jutni, csak éppen ehhez több környezetvédelmi előírásnak kellene megfelelni.
A sztrádák magánkézbe adásánakrészleteiről a Transparency International (TI) próbált adatokat szerezni, adatigénylésük azonban visszapattan azt NKI-ról. (Azt szerették volna tudni, milyen számításokkal indokolható, hogy ilyen hosszú időre, 35 évre írnák ki a koncessziós szerződést, illetve, hogy ez az időtáv megfelel-e az uniós irányelveknek).
A Transparency adatigénylését azonban elutasította a hivatal, mégpedig arra hivatkozva, hogy az döntés-előkészítő anyag, s emiatt szerintük 10 évig nem nyilvános. A TI fontolgatja, hogy az adatigénylésnek bírósági úton szerezzenek érvényt.
Kedves Olvasónk!
Üdvözöljük a Magyar Narancs híroldalán.
A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.
Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők. De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.
Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!