Több hónap után újra találkozhatnak a szüleikkel az intézményekben élő gyerekek

  • narancs.hu
  • 2020. május 19.

Belpol

Müller Cecília feloldotta a kijárási és látogatási tilalmat egyes szociális intézményekben.

Megszüntette a márciusban elrendelt kijárási és látogatási tilalmat egyes szociális intézményekben Müller Cecília országos tisztifőorvos hétfői határozata szerint – írja a 444.hu.

Több hónap után lehetővé válik, hogy a gyermekotthonban, gyermekek átmeneti otthonában élő gyerekek találkozzanak a szüleikkel.

A kijárási tilalom nem vonatkozik a továbbiakban az éjjeli menedéhelyekre, a hajléktalan emberek átmeneti szállásához és a nappali melegedőhöz kapcsolódó külső férőhelyekre.

Míg a családok átmeneti otthonára és gyermekek átmeneti otthonára, valamint a gyermekotthonokra és a javítóintézetekre sem a kijárási korlátozás, sem a látogatási tilalom nem vonatkozik a továbbiakban.

Ahol továbbra is érvényes a kijárási tilalom, onnan csak indokolt esetben, külön engedéllyel, vagy fogyatékos emberek és pszichiátriai betegek esetében az intézmény által szervezett szabadidős programra lehet elhagyni az adott intézményt.

A határozat értelmében a szakosított ellátást nyújtó szociális intézmények, vagyis például az idősotthonok továbbra is kötelesek átvenni a járványügyi feladatok miatt átadott kórházi betegeket anélkül, hogy koronavírus-tesztet végeztek volna rajtuk. A teszt csak abban az esetben előírás, ha a felvételi zárlat ellenére az intézményvezető külön engedélyével mégis fel akarnak venni valakit.

Figyelmébe ajánljuk

Hieronymus Bosch világa

  • - turcsányi -

Michael Connelly nem egy író, inkább egy regénygyár, rosszabb esetben áruvédjegy – az efféle státus persze nem oly ritka zsiráf manapság.

„Rodrigo”

A világ legnagyobb és legrangosabb színházi fesztiválja az avignoni. Jelentős társulatok seregszemléje, illetve már maga a fesztiválmeghívás jelentőssé tesz társulatokat. Aki a hivatalos programban van, az számít valakinek.

Félúton

Egykori nagymenő, aki a csúcsról lepottyanva már csak árnyéka önmagának; féktelen csodagyerek, akinek csak kemény munkára és iránymutatásra van szüksége, hogy azzá a sztárrá váljon, akit a végzete elrendelt neki – a sportfilmek talán legnagyobb kliséi ezek, a Stick pedig épp erre a kettőre épül.