Valamiért hirtelen már nem kell a reklámadó: itt van Varga csomagja

  • CD
  • 2019. május 30.

Belpol

0 százalék lesz a reklámadó, csökken a szállások áfája. 14 friss döntést jelentett be Varga Mihály a a gazdaságvédelmi akcióterv keretében.

Jövő kedden nyújtják be a költségvetést a parlamentnek. Ehhez elfogadták a gazdaságvédelmi akciótervnek nevezett csomag fő pontjait is – mondta el a pénzügyminiszter.

Varga Mihály arról beszélt, hiába a miénk az EU egyik legnagyobb növekedése, az eurózónában és Németországban is lassul a GDP-növekedés, ennek a hatásaira nekünk is fel kell készülnünk.

A cél az, hogy a magyar gazdaság legalább 2 százalékponttal az EU növekedése felett legyen – írja a hvg.hu.

Összessen 13+1 támogatási pontról döntött a kormány:

  • a szociális hozzájárulási adó 2 százalékponttal csökken: 2019. július 1-jétől 19,5-ről 17,5 százalékra, ez a kormány szerint idén 144, jövőre 156 milliárd forintot hagy a gazdaságnak – ez egyébként nem újdonság, a hatéves bérmegállapodás része volt,
  • 13-ról 12 százalékra csökkentik a kisvállalati adó kulcsát 2020. január 1-jétől, ez 5 milliárd pluszt jelenthet,
  • adókat vonnak össze és az adónemek számát csökkentik, például megszüntetik az egyszerűsített vállalkozói adót,
  • eltörlik az adóelőleg-feltöltést, a májusi adóbevallással együtt kell a cégeknek rendezniük az adókat,
  • eltörlik a reklámadót, egész pontosan 2022. december végéig 0 százalékos lesz a kulcsa,
  • 18 százalékról 5 százalékra csökken a szálláshely-szolgáltatások adója, de 4 százalékos turizmusfejlesztési hozzájárulást tesznek hozzá,
  • a kistelepülési lakások építésénél vagy felújításánál 5 millió forintig áfa visszatérítést adnak,
  • a munkásszállókat építő magáncégeket is támogatják,
  • a fejlesztési adókedvezmények határát csökkentik, 2022-re a kisvállalatoknál 50, a közepes vállalatoknál 100 millió forintnál lesz igénybe vehető a kedvezmény,
  • 10 milliárd forinttal megemelik a Garantiqa Hitelgarancia Zrt. tőkéjét,
  • ugyanígy 5 milliárdos tőkeemeléssel segítik a mezőgazdasági garanciarendszert,
  • az öntözés rendszerét kiterjesztik és megerősítik, 2020 és 2030 között évi 17 milliárd forintot szánnak erre,
  • a kutatás-fejlesztés és innováció támogatására jövőre 32 milliárd forinttal több jut, 157 milliárd forint,
  • elindul a Magyar Állampapír Plusz program.
  • Kérdésekre válaszolva a miniszter elmondta, hogy a zöldség-gyümölcs szektor áfacsökkentése még nem aktuális. Az azonnali átutalásokról is megkérdezték, ezzel kapcsolatban annyit tudott ígérni, hogy tesztüzemre van szükség.

    A kistelepülési lakások támogatásáról úgy pontosított Varga, hogy azokon a településeken lesz erre lehetőség, amelyek most fent vannak a falusi csokra jogosultak listáján.

    A kormány úgy számol, hogy idén és jövőre is 4 százalék körüli lesz a növekedés.

    Már nem aktuális

    Ami a reklámadót illeti: a Mérték Médiaelemző Műhely árpilisi kutatása szerint az elmúlt 4-5 év felvásárlásásainak köszönhetően a Fideszhez köthető médiumok teszik ki a médiapiac 78 százalékát.

    Mint ismeretes, a reklámadó bevezetésének ötlete 2013-ban merült fel először, amikor egy nagy nemzetközi médiavállalat szemet vetett a súlyosan veszteséges, de akkor még német kézben lévő TV2-re. Bár ezt az MTG soha nem ismerte el nyilvánosan, de amikor visszaléptek a vételtől, nyilván átszámolták a terveiket: kalkuláltak a belengetett reklámadóval.

    A visszalépésük után a kormány is visszakozott, majd 2013 végén egy bonyolult konstrukcióban a Fidesz hátországához került a tévé. Végül azért vezették be mégis az adót a 2014-es választások után, mert a TV2-t bekebelezni akaró Simicska Lajos oligarcha szembefordult Orbán Viktorral, ráadásul tervbe vették a Fidesz hátországában az RTL kiszorítását is.

    Csakhogy erőteles német nyomásnak köszönhetően az RTL-re szabott magas sávokat a kormány eltörölte. Most pedig, hogy megszerezték a médiapiac 78 százalékát, ki is vezetik a reklámadót.

    Hol itt a ballib túlsúly? 78 százalékos a Fidesz-média fölénye egy friss kutatás szerint

    Sokkoló eredmény! A vélt vagy valós médiatúlsúlyt vizsgálta a Mérték Médiaelemző Műhely legfrissebb kutatásá ban. A hírmédiumokra koncentráló elemzés szerint megállapították, hogy 78 százalékos a kormányzat médiafölénye. A magyar médiahelyzet kiegyensúlyozatlanságát sok helyről érte már kritika az elmúlt években.

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.

Főszerepben az Első sírásó

A november 6-án zárult igazgatói pályázaton Lipics Zsoltot hirdették ki győztesnek Darabont Mikold ellenében, azonban nagyon sok ellentmondás és fordulat jellemezte az elmúlt időszakot. A régi-új igazgató mellett csupán a NER-es lapokban folytatott sikerpropagandája szólt, pályázata egy realista, szakmaiságra építő programmal ütközött meg.