Az újbudai önkormányzat a többi önkormányzathoz hasonlatosan évekig nagy nyereséget húzott a helyi parkolási rendszerből. Az üzemeltetés, a büntetések behajtása, a parkolóórák telepítése, javítása, a parkolók építése egészen 2016 végéig kevesebbet vitt, mint amennyi bevételt hozott a parkolási díj. A bevétel évi 450-480 millió forint körül alakult, a kiadások pedig 200 millió forint körül ingadoztak.
2017-ben azonban a kiadás az előző évi duplájára ugrott, miközben a bevétel csak szerény mértékben nőtt, így már csak 110 milliós nyereséget könyvelhetett el az önkormányzat. Az idén pedig odajutottak, hogy egyedülálló módon veszteséget termel a parkolóbiznisz. Az eredetileg elfogadott költségvetési terv is mínuszt jósolt 2018-ra, de a nemrég módosított változatban még 130 millió forinttal fog többet felemészteni a parkolási rendszer üzemeltetésestül, behajtásostul, parkolólétesítésestül, mint amennyi bevételt hoz – szúrta ki a 24.hu.
Ráadásul tavaly újabb területeket soroltak át magasabb díjkategóriába. Idén pedig – az április 8-i választás után – a fővárosi közgyűlés engedélyt adott arra, hogy a tarifák is emelkedjenek, és újabb utcákban is kelljen fizetni az autó letételéért.
A titok nyitja az új szerződés. A parkolási feladatok ellátására korábban kötött szerződések 2016 végén lejártak, ezért új közbeszerzési eljárásokat írtak ki. Az új nyertesek jóval drágábban vállalták a feladatokat. Az idén 330 millió forintba kerül, ami a portál számításai szerint a korábbi években a harmadából kijött.