Várható volt, hogy baj lesz a HÉV-járatokkal

  • narancs.hu
  • 2024. október 14.

Belpol

Több ember is tudhatott arról, hogy 20-22 szerelvény fővizsgájának lejár az érvényessége, erre mégsem figyeltek oda.

„Ez nem egy vis maior kérdés, tehát nem egy olyan probléma, ami egyik pillanatról a másikra alakult ki, mondjuk egy baleset okán. Itt arról van szó, hogy a HÉV-szerelvényeknek van egy úgynevezett fővizsgája, ez olyan, mint az autónál a műszaki vizsga. Egyszer a fővizsga érvényessége is lejár” – mondta az ATV Start hétfő reggeli műsorában Pongrácz Gergely, a Magyar Közlekedési Klub elnöke a HÉV-járatok ritkításáról.

Múlt héten jelent meg a hír, hogy nincs elég forgalomképes szerelvény, és ezért ritkítani kell majd a járatokat. Ezt a következő HÉV-menetrend tervezéséhez készült dokumentumok alapján írta meg a hvg.hu. A ritkítás a ráckevei, a gödöllői és a csepeli vonalat érintheti drasztikusan. 

A tervezett változást politikusok is kommentálták.

Mivel Vitézy Dávid is üzent ezzel kapcsolatban Lázár Jánosnak, az építési és közlekedési miniszter indulatos cáfolatot tett közzé: „Úgy látom, hogy néhány aberrált, belvárosi, libsi gyereknek megártott a túl sok szívás a hétvégén, és ezért aztán hallucinációik vannak a HÉV-vel, meg úgy általában a világgal kapcsolatban. Ilyenkor persze hazudnak is. Az Építési és Közlekedési Minisztérium vagy a MÁV vezetésében senki, semmilyen döntést nem hozott a HÉV működésével vagy menetrendjével kapcsolatban! Minden más állítás nettó hazugság”. 

 Pongrácz Gergely most arra hívta fel a figyelmet, hogy az utóbbi időben feltorlódtak azok a járművek, amelyeket a vizsga lejárta miatt muszáj kivonni a forgalomból.

 

 „Köztudott, hogy az új szerelvénybeszerzést már korábban lefújták, tehát onnantól kezdve lehetett volna arra készülni, hogy 2024-ben és 2025-ben 20-22 járműnek lejár ez a vizsgája, tehát ezeket be kell vinni a műhelybe, át kell vizsgálni, ha szükséges, meg kell javítani, és ezek után térhetnek vissza a forgalomba” – magyarázta a közlekedési klub elnöke, aki szerint ez alapján a MÁV-HÉV nem nevezhető gondos gazdának.

Kérdés, hogy a járatritkítás elkerülése érdekében felgyorsítható-e a vizsgáztatás folyamata. Pongrácz szerint annyira, amennyire szükséges lenne, aligha, mert „5-6 szerelvényt szoktak évente javítani a saját MÁV-HÉV telephelyeken, emellett a MÁV-nak van további javítókapacitása, tehát elvileg ezeket be lehet vetni. Ez viszont azzal jár, hogy a további MÁV szerelvények javítása késne, úgyhogy ez sem tökéletes megoldás. Ráadásul most egy olyan akut helyzet van, hogy ha fel is pörgetik a vizsgáztatást, a jövő év elejére bizonyosan járműhiány várható.” 

Maradjanak velünk!


Mi a Magyar Narancsnál nem mondunk le az igazságról, nem mondunk le a tájékozódásról és a tájékoztatás jogáról. Nem mondunk le a szórakoztatásról és a szórakozásról sem. A szeretet helyét nem engedjük át a gyűlöletnek – a Narancs ezután is a jó emberek lapja lesz. Mi pedig még többet fogunk dolgozni azért, hogy ne vesszen el végleg a magyar igazság. S közben még szórakozzunk is egy kicsit.

Ön se mondjon le ezekről! Ne mondjon le a Magyar Narancsról!

Vásárolja, olvassa, terjessze, támogassa a lapot!

Figyelmébe ajánljuk