Visszaszólt Kubatovnak a távozó szponzor

  • narancs.hu
  • 2024. január 27.

Belpol

A nemzetietlennek nevezett, befenyített Mahart PassNave köszöni, hogy eddig 176 millióval segíthette a Fradit.

Kilenc év alatt 176 millió 530 ezer forinttal segítette a Ferencváros női kézilabda-csapatát a Mahart PassNave Kft. mint szponzor. A támogatások a 2015-ös első 10 millió forinttól 2018-ig nőttek, három évig stagnáltak, az utolsó két évben pedig tovább emelkedtek.

Mindez abból az elbocsátó szép üzenetből derül ki, amelyet az állami tulajdonú kft. tett közzé a Facebookon.

A cég köszönetet mond azért, hogy az elmúlt kilenc évben részese lehetett a ferencvárosi női kézilabda-csapat sikereinek, hogy ezekhez az eredményekhez hozzájárulhatott, most átadja a stafétát „a sikeres magáncégeknek”, de tovább drukkol. 

Az üzenet stílusa igazán figyelemreméltó azok után, hogy nemrég Kubatov Gábor, a Ferencváros elnöke indulatos Facebook-posztban osztotta ki a Mahart PassNave Kft. ügyvezetőjét, mert felbontotta a szponzori szerződést a csapattal. Kubatov például azt írta, Bényi Szabolcs „mit sem sejt a nemzeti érzésekről, sem a sport oktatásban betöltött fontos szerepéről”, közölte, torkig van „az ilyenfajta módszerekkel és emberekkel”.

Aztán kiderült, hogy a hajózási cég nem direkt gonoszságból bontotta fel a szerződést, hanem azért, mert erre utasítást kapott Lázár János  építési és közlekedési minisztertől.  Lázár minden cégnél, amely fölött tárcája gyakorolja a tulajdonosi jogokat, elrendelte a szponzorációs szerződések felmondását, és megtiltotta, hogy új szerződéseket kössenek. A felszabaduló pénzt a szolgáltatások minőségének javítására és a munkavállalók bérének emelésére kell fordítani. 

Ez az érv nem mindenkit hatott meg.

Január 26-án hajnalban valaki egy molinót függesztett ki a budapesti Belgrád rakparton lévő hajóállomáshoz,

„El a kezekkel a Fraditól, Bényi takarodj!” felirattal. 

A 444.hu azt írta, hogy a kft. a történtek miatt megerősítette a biztonsági szolgálatot a nemzetközi hajóállomásnál.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.

„Idő és hely hoz létre igazi közösséget”

A Freeszfe elnökeként teljesen az egyesület körüli teendők kötötték le Forgács Péter figyelmét, mostantól pedig a FREEDOM, az új otthonuk szellemiségének kialakítása a cél. Arról kérdeztük, mit terveznek az épülettel, mit jelent a szabadság, és egyáltalán, milyen iskola lesz itt.

A Bolsonaro-végjáték

Szeptember 11-én a brazil szövetségi legfelsőbb bíróság, a Supremo Tribunal Federal (STF) bűnösnek mondta ki a demokratikus rend elleni szövetkezésben és 27 év és 3 hónap szabadságvesztésre ítélte Jair Messias Bolsonarót, Brazília volt elnökét, aki 2019 és 2022 között töltötte be ezt a posztot.