Kiderült: Lázár ríkatta meg ennyire Kubatovot

  • narancs.hu
  • 2024. január 23.

Belpol

A Mahart Passnave Kft. a miniszter utasítására bontotta fel szponzorszerződését az FTC női kézilabdacsapatával.

A Mahart Passnave Kft. „hátba szúrta a Fradi kézilabdázóit” Kubatov Gábor szerint, mert a cég felbontotta a szponzori szerződést a Ferencváros női kézilabdacsapatával.

Az egyoldalú döntés miatt a Ferencváros elnöke és a Fidesz pártigazgatója nagyon indulatos Facebook-posztban osztotta ki Bényi Szabolcsot, a kft. vezetőjét, aki Kubatov szerint „mit sem sejt a nemzeti érzésekről, sem a sport oktatásban betöltött fontos szerepéről”, a politikus-sportvezető torkig van „az ilyenfajta módszerekkel és emberekkel”.

A cég – legalábbis Kubatov előadása szerint – arra hivatkozott, hogy miután a Magyar Kupa-címvédő, tavaly BL-döntős csapattal tavaly márciusban három évre meghosszabbították a támogatásról szóló szerződést, az együttes teljesítménye jelentősen visszaesett. Kubatov viszont azt írja, hogy ez egyszerűen nem igaz: a nők magabiztosan és hibátlanul vezetik a bajnokságot a győriek előtt. Bejelentették négy új játékos leigazolását, és jó eséllyel indulnak a Bajnokok Ligája megnyeréséért. Ezek után szerződést bontani ezzel a csapattal Kubatov szerint „vérlázító, az eljárás és a stílus pedig végtelenül primitív”.

A Mahart Passnave Személyhajózási Kft. a legrégebbi ilyen profilú vállalkozás Magyarországon, a Magyar Hajózási Rt. 100 százalékos tulajdona, állami cég – írja a Telex.

Kubatovnak azonban nem a cégre és Bényi Szabolcs ügyvezetőre, inkább Lázár János építési és közlekedési miniszterre kellene haragudnia – fűzte tovább a történetet kedden a 24.hu.

A szponzori szerződést ugyanis Lázár utasítására mondta fel a hajózási kft.

Az is nyilvánvaló, hogy ez a döntés nem a női kézilabdázók, még csak nem is a Ferencváros ellen irányult: „Lázár János minden, az Építési és Közlekedési Minisztérium tulajdonosi joggyakorlásába tartozó vállalatnál, háttérintézménynél elrendelte a szponzorációs szerződések felmondását, illetve megtiltotta új támogatási együttműködések megkötését. A közösségi közlekedést biztosító cégek forráshiányos helyzetében az ilyen típusú támogatások folyósítása nem időszerű, a miniszteri döntés értelmében felszabaduló forrásokat az érintett cégeknek szolgáltatásaik minőségének javítására és munkavállalóik bérnövelésére kell fordítaniuk” – közölte a lappal a minisztérium.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk