Új módszerekkel próbálkoznak a csalók az sms-ben és e-mailben küldött, adóvisszatérítést ígérő adathalász üzenetek után: telefonon, rezsitartozásra hivatkozva kérnek a felhívott emberektől adatokat, olykor pénzt, és a NAV ügyintézőjeként mutatkoznak be. Ez trükk, nem szabad bedőlni neki – figyelmeztet a lapunkhoz is eljuttatott közleményében a Nemzeti Adó- és Vámhivatal.
A NAV azt írja, nem feladata az elmaradt áram- és gázdíj behajtása, a „kukadíjon” kívül semmilyen közüzemi tartozással nem foglalkozik. Ezeket a bírósági végrehajtó kezeli, polgári jogi követelésként, éppúgy, mint a közös költséggel vagy a vízdíjjal tartozó lakók ügyeit.
Mielőtt a NAV elkezd egy végrehajtást, szinte mindig küld egy hivatalos levelet, amelyben felszólítja az adózót, hogy rendezze a tartozását. Ha pedig a HAV dolgozói személyesen keresnek meg valakit, minden esetben szolgálati igazolvánnyal igazolják magukat.