A szlovák miniszterelnököt akarta megölni eredetileg a pozsonyi melegbárnál gyilkoló férfi

Bűn

Többször is megközelítette a miniszterelnök magánlakását, de a politikus nem volt otthon, ezt követően ment a melegbárhoz.

A pozsonyi melegbárnál történt merénylet elkövetője eredetileg Eduard Heger szlovák kormányfőt akarta meggyilkolni – közölte Stefan Hamran szlovák rendőrfőnök.

Hamran kedd este a TV Joj helyi televízió műsorában arról beszélt, hogy a 19 éves fegyveres elkövető október 12-én többször is megközelítette a miniszterelnök magánlakását. Mivel a konzervatív politikus nem volt otthon, ezért a férfi a városközpontban található melegbárhoz ment, amely már szintén hosszabb ideje lehetséges célpontjai között szerepelt.

A 19 éves támadó múlt szerdán agyonlőtt egy 26 és egy 23 éves férfit a Teplaren nevű melegbár előtt, és súlyosan megsebesített egy 28 éves nőt, majd elmenekült a helyszínről. A rendőrség csütörtökön holtan találta a feltételezett gyilkost, aki feltételezhetően öngyilkos lett.

A támadó a gyilkosságok előtt közzétette az interneten, hogy mire készül. A Twitteren és egy másik csatornán gyűlölködő üzeneteket tett közzé szexuális kisebbségekkel kapcsolatban, illetve közölt egy homofób és neonáci hangvételű "kiáltványszerűséget" is, amelyben az LMBTI-közösség tagjaival és zsidókkal szembeni erőszakra buzdított – írta akkor a Sme.sk hírportál.

A rendőrség kezdetben gyűlölet-bűncselekményként kezelte az esetet, hétfőtől azonban már terrorcselekménynek tekinti a kettős gyilkosságot és gyilkossági kísérletet.

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.