A felszállástól a landolásig tartó holtidőt ki lehet tölteni például azzal, hogy az ember megpróbálja behozni az éppen aktuális filmeket illető lemaradását. Jobb filmet nézni, mint olvasni, mert utóbbira szerintem teljesen alkalmatlan a tér. A repülőgépbe szuszakolt ülések hátuljába szerelt kis képernyők persze nem ideálisak, ám ha a fedélzeti kínálatból jól választ az ember, nemcsak az információhiány enyhítésére akad lehetősége, de minőségi élménybe is belefuthat. Legutóbbi utam során volt szerencsém felfedezni egy friss és felvillanyozóan muzikális alkotást.
A The Legend of Ochi 2025 januárjában a Sundance Filmfesztiválon debütált, majd az amerikai mozikban áprilisban bemutatott, Isaiah Saxon által írt és rendezett, másfél órás fantasy-kalandfilm. A negyvenes évei elején járó Saxon kaliforniai, tanulmányait is San Franciscóban, az Academy of Art Universityn végezte. Független filmesként már fiatalon magas sebességbe kapcsolt. A Filmmaker magazin 2008-ban beválogatta a 25 New Faces of Independent Film listájára, majd ugyanebben az évben több kategóriában is nyert a UK Music Video Awards versenyben. Ezeket az elismeréseket a Wanderlust című, több mint 7 perces Björk-klipért kapta, amelyet a Sean Hellfritsch-csel közösen alapított Encyclopedia Pictura tagjaként jegyzett. A rendező duó 2007-ben, Daren Rabinovitch csatlakozásával trióvá, majd önálló animációs stúdióvá alakult, amely a mai napig ambiciózus zenés videók és rövidfilmek készítéséről híres; meg finom, kézzel gyártott, organikus hatású animációs tárgyairól. Ez utóbbi a The Legend of Ochiban is tetten érhető, de nemcsak a címszereplő mágikus állatka megformálásában, hanem az amúgy élő szereplős játékfilm látványvilágának minden elemében.
A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!


