Júniusban indult el az üzleti körök és civil szervezetek We Mean Business klímavédő kezdeményezése, amihez az első hónapban 28 cég csatlakozott, jelenleg 87 vállalat a tagja, együttes piaci értékük pedig meghaladja a 2300 milliárd dollárt.
A csatlakozott vállalatok közül néhány, például a Nestlé svájci élelmiszeripari, a Saint-Gobain francia építőanyag-gyártó és az ugyancsak francia L'Oreal kozmetikai cég azt vállalta, hogy 2050-re nettó nullára csökkentik szén-dioxid-kibocsátásukat.
Mások arra tettek ígéretet, hogy a 2015-ös párizsi klímaegyezményt és az abban meghatározott legfeljebb 1,5 Celsius-fokos globális hőmérséklet-emelkedést szem előtt tartva alakítják kibocsátásukat. Ebbe a vállalati körbe tartozik például a Nokia finn távközlési cég, a Danone francia élelmiszeripari vállalat és az AstraZeneca brit gyógyszergyártó.
A We Mean Business kezdeményezéshez egyelőre elsősorban európai, továbbá észak-amerikai és ázsiai vállalatok csatlakoztak.
MTI