étel, hordó

La Botte

  • ételhordó
  • 2016. május 21.

Ételhordó

A hetvenes-nyolcvanas évek híres-hírhedt helyeit tisztán őrzi emlékezetünk, de az 1990–2000-eseknél már nagy a zavar. Az lehet a legegyszerűbb magyarázat, hogy míg a korábbiak évtizedeken át szolgálták (vagy alázták a porba) a hazai vendéglátóipart, az újabbaknak nem volt ilyen hosszú kifutásuk. Jó példa erre a Nautilus étterem a Váci utca 72. szám alatt, ami nem is olyan régen még akkora szám volt a fővárosi vendéglátásban, hogy Nemo kapitány sem talált rá szavakat. Legalábbis azon források alapján, amit az internet mélyéről kellett kibányásznunk, mi ugyanis semmire nem emlékeztünk belőle. Mi több, úgy ereszkedtünk le ebbe a Váci utcai – immár La Botte névre hallgató – üzlethelyiségbe, mint a pokol legmélyebb bugyrába. Afféle mazochizmusból, hiszen közismert, hogy a környék vendéglátására leginkább a becsapott turisták jajveszékelése a jellemző. Csak egyetlen dolog volt, ami a hely mellett szólt: az étlappal hadonászó csalimadár hiánya, bár egy pillanatra átfutott rajtunk, hogy pont ez a dupla csavar lehet a trükk.

Kedd délután egyetlen vendég sem koptatta a székeket, a kiszolgálás mégsem volt unott. Azért az étlap magyar és olasz fejezetei közül inkább a hely nevéhez jobban passzolót részesítettük előnyben. És milyen jól tettük! Ha a bruschetta friss paradicsommal (1400 Ft) és a paradicsomleves (850 Ft) csupán „meggyőző”, akkor a fekete ravioli lazaccal töltve, sáfrányos kagylómártással (2800 Ft) maga a győzelem. A szokatlan külsejű tészta és a nagyszerű hozzávalók egysége annak ellenére is a nyári tengerpartot idézi, hogy a színük alapján inkább egy szenespincét szavaznánk meg neki. Ugyancsak a tengerpartot juttatta eszünkbe a grillezett tengeri sügérfilé (3200 Ft), ami nálunk egyből az év hala lett. Puha volt és citromos. Úgy tűnt, csak sóval és vajjal dolgozta meg a szakács, ahogy azt a „rendes” halakkal szokás. Fontos kiegészítés, hogy a vajas spenót (900 Ft) köret is kiváló ötletnek bizonyult. És a végén sem panaszkodhattunk, a tiramisu (1300 Ft) sem volt az a súlyos krémbomba, amit általában ilyen névvel tálalnak. Édesség, de nem érezni benne semmi cukrot.

A gyanús környék ellenére a La Bottéban nemhogy nem csalódtunk, inkább elájultunk tőle. Legközelebb jöhet a magyar étlap!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.