Thai Chili Wok Bar

  • ételhordó
  • 2016. január 8.

Ételhordó

Thai-konyha Újlipóciában.

A Margit híd pesti hídfőjének északi része (Újpesti rakpart) az egyik legklasszabb hely Budapesten, de nem túlságosan érdekes azoknak, akik a jó fekvést jó befektetésnek is tekintik. A vilá­gért sem szeretnénk lebecsülni a távol-keleti törekvéseket, ám egy thai étterem valahogy nem illik a Jászai Mari tér híres Palatinus-házához. Ettől persze még felszállhatunk az itteni Bangkok-expresszre.

A Thai Chili Wok Bar közepesen elegáns étterem, de reggelig várhatnánk a pincért. A koreográfia így fest: étlap a pulton, a pultos felveszi a rendelést, elkéri a pénzt, ad egy sorszámot, beszól a konyhára, mi meg valamelyik asztalnál nézhetjük a tévén, mikor írják ki a számunkat. Ha kiírták, fáradjunk a konyhaablakhoz. Kétségkívül praktikus megoldás, bár vannak buktatói.

false

Minden jól indul. A (garnélarákos) tempura (1850 Ft) friss és ropogós, s azután sem érzünk olajos mellékízt, hogy megnyaljuk mind a tíz ujjunkat.
A mellé adott piros színű szósz is kiváló, bár korántsem annyira erős, mint ránézésre gondolnánk. Tulajdonképpen ez a baj a csirkés Tom Ka levessel (1090 Ft), erőset kértünk, de éppen csak csíp. Amúgy átlagosnak érezzük – a citrom meg a kókusztej a legjobb mentőövek közé tartozik, viszont a csirke még főhetett volna. A műélvezetet jelentősen rontotta, hogy alig láttunk neki, ismét a mi számunkat mutatta a tévé, és mire hozzáfoghattunk volna a kesudiós csirkének (1890 Ft), vihettük is vissza megmelegíttetni. Utána meg… Ugyanígy jártunk a csirkés sült barna rizzsel (1790 Ft) is, ami azért bosszantó, mert frissen tényleg finom lett volna.

Persze így sem volt olyan rossz az egész, de mennyivel jobb lenne, ha nem csak mi gondolnánk: minden a megfelelő időzítésen múlik.

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.