Púder

  • ételhordó
  • 2015. december 11.

Ételhordó

Szellemes rakott krumpli a bárszínházban.

Lehet, hogy bennünk van a hiba, de soha nem hallottunk a Púder Bárszínházról. Pedig nem a világvégén működik, hanem a Ráday utca 8. alatt – lehet, hogy ez a baj? Ki jár a „éttermek utcájába” színházazni? Aki kínai piacon keres perzsabundát. Nos, úgy tűnik, hogy tudják ezt a működtetők is. Igaz, hogy olykor-olykor megtekinthetők a Playback társulat, a Grand Nyitott Impróműhely és mások produkciói, kiállításai, koncertjei stb. (részletes program a puderbar.hu honlapon), állandónak azonban kizárólag az étkezés tekinthető – ahogy hirdetik, „világkonyha és autentikus ízek”. Azt, hogy elsősorban a konyha felől fúj a szél, jól mutatja, hogy vasárnap kora délután nincs se koncert, se kiállításmegnyitó, még egy stand-up komédiás se, de alig kapunk asztalt.

false

Mivel mégiscsak színházban vagyunk, a rendkívül komoly felszolgálóról nem tudjuk eldönteni, hogy csak szerepet játszik, vagy tényleg ennyire fontos neki a szakma. Viszont a csirkemell római salátalevelekkel, cézár dresszinggel (1550 Ft) nevű étel várakozásainkkal ellentétes. Oké, hogy van benne római salátalevél meg csirkemell is, nem is rossz, ám csínján bántak a dresszinggel. Elég száraz a cucc, amit tovább fokoznak a leginkább kétszersült állagú pirítósdarabkák. A sütőtökkrémleves zöldségszalmával (750 Ft) pontosan olyan, mint egy átlagos hazai sütőtökkrémleves zöldségszalma nélkül, viszont a zöldséges quesadilla avokádókrémmel és babpürével (1390 Ft) sokkal nagyobb siker lenne ugyanezen a pályán. Szellemes a rakott krumplijuk, amit úgy hívnak: mangalicakolbásszal rakott snidlinges burgonya főtt tojással (1900 Ft) – az benne a pláne, hogy a hozzávalókat tényleg egymásra „rakták”. Leginkább egy sós pitére emlékeztet, tetejében egy fél szál kolbásszal meg a főtt tojással, de szerencsére nemcsak látványos, hanem jó is. Persze csak azután, hogy leromboltuk és összekevertük a művet.

A gesztenyemousse diós meggyraguval (950 Ft) érdekes, de túl édes próbálkozás.

Figyelmébe ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.

Az individuum luxusa

  • Balogh Magdolna

Igazi szenzációnak ígérkezett ez a láger­napló, hiszen a mű 1978-ban csak erősen megcsonkítva jelenhetett meg a szerző magán­kiadásában, többszöri kiadói elutasítás és a publikálás jogáért folytatott 12 évnyi küzdelem után. 

Nem pontosan ugyanaz a szem

Ötvenhét turistabusz áll a parkolóban. A sofőrök dohányoznak, beszélgetnek, múlatják az időt, míg várnak az utasaikra. Akik nagyjából másfél óra alatt végeznek; előbb Auschwitz 1-et járják körbe, aztán jön Birkenau, oda át kell vinni őket, mert az cirka 3 kilométerrel távolabb van, ott aztán újabb egy-másfél órát eltöltenek majd.