A frissen kinevezett 22 éves helyettes államtitkár szerint Oroszországtól kell tartania Európának

  • narancs.hu
  • 2019. december 30.

Fekete Lyuk

A nagyhatalom jelenti a legnagyobb külső veszélyforrást a kontinens számára.

"Szerencsére a terrorizmus nem olyan nagy probléma Európában. Természetesen voltak ezek a nagyon szomorú és borzalmas esetek, de szerencsére ez nem egy trend. Azt gondolom, ha külső biztonsági kockázatokról beszélünk, akkor Oroszországot kell, hogy mondjam. Mert láttuk, ahogy Oroszország a dezinformációt, mint stratégia használja, hogy káoszt okozzon Amerikában és Európában. Ez olyan fajta fenyegetés, amitől leginkább nem félnünk kell, hanem felkészülni rá" - mondta el Rácz Zsófia idén nyáron egy podcastban, szúrta ki az Index.

Ahogy azt korábban mi is megírtuk, Novák Katalin, az Emmi család- és ifjúságügyért felelős államtitkára december elején a Facebook-oldalán jelentette be, hogy a 22 éves joghallgató lesz az új helyettes államtitkár. A kedvéért még törvényt is módosítottak.

Rácz Zsófia 22 évesen lett helyettes államtitkár

Korábban az Alapjogokért Központban dolgozott. "Rendhagyó módon nem sajtótájékoztatón, hanem itt, a közösségi médiában szeretném bemutatni Önöknek azt az ifjú hölgyet, aki helyettes államtitkárként a fiatalokat fogja képviselni, és értük fog dolgozni az államtitkárságon.Zsófi 22 éves joghallgató, korábban Magyarország ENSZ ifjúsági küldötte volt, dolgozott politikai elemzőként is.

Rácz Zsófia az Alapjogokért Központban dolgozott, majd onnan ment ki Washingtonba egy féléves ösztöndíjra, hazatérve pedig rögtön helyettes államtitkárt csináltak belőle. Idén nyáron, washingtoni tartózkodása idején a Global Policy Institute podcast adásának vendége volt, ott beszélt az EU-ról, Brüsszelről, a V4-ekről és a migrációról. És ott hangzott el a fenti válasz is arra a kérdésre, hogy Rácz szerint ki fenyegeti ma Európát, honnan érkezhet külső fenyegetés: Irántól, Oroszországtól vagy talán a terrorizmustól?

A podcastot itt lehet meghallgatni, megnézni.

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.