A brit Peter Strickland jelenleg a legizgalmasabb fiatal filmrendezők egyike – és ezt távolról sem csak azért mondjuk, bár büszkék vagyunk rá, mert nagyszerű első filmjét, a Varga Katalin balladáját magyar színészekkel és magyar nyelven forgatta. Hanem azért, mert azóta már láttuk a második filmjét is, a Berberian Sound Studiót, amely történetesen az elmúlt 5 év legizgalmasabb horrorfilmje volt, és amelyről kritikusunk anno ezt írta: „bátor, szép és szabálytalan munka, igazi esemény”. Márpedig igazi mozis eseményből mostanában feltűnő hiány mutatkozik.
|
Aki pedig látta Strickland bármelyik filmjét, az pontosan tudhatja, hogy a rendező különös érzékenységgel kezeli a zajokat, a zörejeket és a zenét. Így aztán nagy örömünkre szolgál, hogy végre megtudhattuk (a brit The Quietus segítségével), hogy melyik volt az a 13 album, amely élete során a legnagyobb hatást gyakorolta a rendezőre.
A sor elég változatos: a zajos gitárzenéktől a meleg pornók hangjain át egészen a New York-i avantgárdig ível. És szóba kerül a cikkben (mely itt böngészhető végig) Budapest is!
Egy csemege Strickland kedvencei közül: