Az ATV továbbra is „szívesen látja” a Megafon propagandistáját

  • narancs.hu
  • 2025. február 12.

Fekete Lyuk

Hiába „verte szét az egész műsort”.

Nem volt egyszerű végignézni az ATV Csatt című műsorát, amelyben négy közéleti személyiség, köztük Deák Dániel, a Megafon „véleményvezére” és Dévényi István, a Magyar Hang kolumnistája feszült egymásnak. A vita azon folyt, hogy vajon a kormány csak a kormányközeli sajtótermékekben hirdet-e.

A Megafon papagájkommandó egyik tagja, Deák Dániel felidegesítette a műsorvezető Egri Viktort is, aki egy ponton így ment neki: „Egyetlen mondatot nem hagytál az elmúlt 48 percben végigmondani. … A szerkesztő engedélye nélkül, de ígéretet teszek, hogy miután szétverted az egész műsort, hogy ide nem jössz többet.”

Az ATV Sajtóosztálya azonban közölte: „Deák Dánielt és a műsor többi vendégét a továbbiakban is szívesen látja a csatorna politikai műsoraiban.”

A propagandista ezután úgy reagált a Facebook-oldalán: „Hiába írják az ellenzéki kommentelők, hogy nem bírnak elviselni a képernyőn, ennek ellenére megnézik, mert kíváncsiak ők is a jobboldali véleményre és ugyanígy igaz ez a jobboldali nézőkre, akik azt várják, hogy valaki határozottan képviselje az ő álláspontjukat egy vitahelyzetben. A tényadatok is engem igazolnak: mind a televízióban, mind online rengetegen kíváncsiak a vitánkra, online például még sosem nézték meg ennyien az ATV Csatt című műsorát...” Deák Dániel amiatt panaszkodott, hogy „az Egyenes Beszéd című műsorba vagy a reggeli műsorukba például már több mint egy éve nem hívtak, miközben korábban rendszeres vendég voltam.”

A megafonos Deák Dániel „sokat látott szakértőként” szólalt meg abban a riportban, amely Magyar Péter péniszéről szólt a TV2-n, és amely miatt a Médiatanács eljárást indított.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.